Dag G - Evje Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 En liten rapport fra høydepunktet på Romsdalsturen våres. Gikk nomalvegen opp fra Vengjesdalen til Store Vengjetind Ryggen opp var spennende, Galleriene var helt spesielle og ryggen videre til Vetle Vengjestind, luftig. Retur samme vegen. Vi bar med oss sikringsutstyr i tilfelle nedbør og glatt fjell, men nedbøren holdt seg borte, kun tåkeskyer som drev rundt. Dermed skulle det meste være sagt om en 9 timers fjelltur i ypperste klasse. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Passerte Galleriet i tåke sjøl. Litt dumt egentlig, skulle fått kjent bedre på luften Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Kjempetur i storslagne omgivelser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Ja man får passe på å få Øyvindvær i sånne omgivelser... Men gratulerer med kremtopp i boks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Ja man får passe på å få Øyvindvær i sånne omgivelser... Men gratulerer med kremtopp i boks! Skal man ha Øyvindvær på hver tur hadde det ikke blitt mange turer sommeren 2011.... Fikk bedre sikt og sug i magen på returen over Galleriene, men da var kameraene i boks. Romsdalen er vel et av de mest spennende turmålet i landet. Her blir det retur og mye å ta tak i. Eneste aber er den kraftige trailertrafikken nede i selve dalen, som hviner langt opp i fjellsidene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aspiranten Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Veldig flott motiv i første bildet Dag. Tindene du besøkte lokker på meg også, så jeg må nok lære meg klatring og rangling snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Veldig flott motiv i første bildet Dag. Tindene du besøkte lokker på meg også, så jeg må nok lære meg klatring og rangling snart Da får jeg bare sitere Zapffe om tinderangling: ... – en sport for enkeltmennesker, for originaler og outsidere. En sport som forholder sig til anden sport som champagne til bokøl, og som allerede av den grund er uskikket som folkesport i Norge. Og hvem kan for alvor tænke paa aa anbringe det brede lag paa steder, hvor det snaut nok er plads til en eneste søkende sjæl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Blir jo ikke akkurat mange topper på meg heller, så du har rett i det Dag. Trur feks jeg hadde nærma meg slutten på 2k-samlinga hvis jeg ikke var så nøye på været, kun klatretoppene hadde gjenstått da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aspiranten Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Penpent sitat Dag Jeg har såvidt startet på Slingsby`s bok i Cappelen Damms serie, hvor også Tre i Norge ved to av dem blir utgitt. Jeg har meget å se frem til både av fjell og som er ført på papiret, skjønner jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Petter Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Flott tur! Bare for å ha det tindrende klart - og siden jeg selv vil gå denne ruta en gang: Dere følte ikke for å sikre i det hele tatt? (Var på Store for mange år siden, men kjente ikke til "Galleriene" videre mot Lille V. den gangen...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Vi var inne på tanken på å sikre over ryggen fra Galleriene og mot Vesle, men slo det fra oss siden takene var gode og fjellet tørt med høy friksjon. Ville ikke ha gått over uten sikringer i backup i tilfelle været slo seg vrang. Hadde med oss noen slynger, 2 stk 8 mm tau a 30 m og noen kamkiler. Det hang en god del slynger oppunder toppen av Store. Muligens brukt ved glatt fjell ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.