Gjest Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Hallo! Jeg planlegger en liten tur til sørøstre del av Alvdal Vestfjell, altså området rundt Tegningdalen og Grøtebratten. På kartet mitt er det merket av en liten vei som går fra riksveien og inn mot Tegningdalen, har også hørt rykter om at det skal være en foss der oppe, i nærheten av veien. Er denne veien kjørbar med vanlig personbil? Og hvor langt inn kommer jeg? Siter
Erin Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Jeg har ikke vært der selv, men jeg tror man kan kjøre inn til Tegningfallet med personbil, i hvert fall. Den skal visstnok absolutt være verdt et besøk. På godtur.no ser det ut som det går bilvei enda lenger inn, men det er vel ingen garanti for at man kan kjøre der med personbil. Siter
snilen Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Det er i alle fall kjørbar vei for vanlig personbil nesten frem til Kvisløsetra. Bra utgangspunkt for turer, men det blir vel i feil hjørne for deg. Siter
Gjest Skrevet 21. august 2011 Skrevet 21. august 2011 Takk for svar! Fint å vite at jeg i alle fall kommer inn til fallet. Angående Kvislåsætra...der har jeg vært før, og det er jo i midten - ikke i hjørnet! Men vet du forresten hvor langt inn man kommer med bil litt lenger nord, altså på veien til Follandsvangen? Og er det noen som vet mer om denne veien i sørøstre hjørne? Siter
rexiplex Skrevet 7. september 2011 Skrevet 7. september 2011 T Men vet du forresten hvor langt inn man kommer med bil litt lenger nord, altså på veien til Follandsvangen? På denne veien kommer du litt forbi Flatsetra og ned til nordenden av Breisjøen. http://kart.statkart.no/adaptive2/default.aspx?gui=1〈=2&minX=243916.59375&minY=6880696.46875&maxX=260756.96875&maxY=6891443.84375&layers=&baselayer=100&visibleOLOverlays=avinetBasemap100002,avinetBasemap2 Siter
Gjest Skrevet 8. september 2011 Skrevet 8. september 2011 Så det er lov til å kjøre helt inn til nordenden av Breisjøen med bil? Jeg trodde kanskje man ble stoppet av bom ved Follandsvangen. Takk for svar! Ellers...er det noen som vet noe mer om veien ved Tegningfallet? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.