Gå til innhold
  • Bli medlem

Nepal Manaslu ciruit


Anbefalte innlegg

Jeg +1 skal til Himalaya september - november, og tenker oss først til Langtang i slutten av september, som en oppvarmingstur. Deretter sikler vi på Manaslu circuit og det går rykter om at det snart er mulig uten telt. Har noen oppdatert info om dette? Vi har ingenting i mot primitive teahouse, og vil helst gå uten guide.

Er det vanskelig å få tak i gode kart i Kathmandu? I så fall hvor får jeg tak i kart av Manaslu circuit, og om noen har tips om hvilke kart er best for Langtang/Helambu og Anapurna (ja det blir vel en liten tur dit også, på turistmotorveien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manaslu Circuit kan du bare glemme aa gaa uten guide. Det er umulig aa skaffe en permit (paa lovlig vis), uten at man har en guide med paa trekkingen.

Jeg proevde dette senest vaaren 2011, og jeg ga opp fordi prisen ble for hoy (skyhoye fees + kostnader til guide).

Jeg har en del forhaapninger om at Manaslu Circuit vil bli det nye Annapurna Circuit. Saa om noen aar blir det like enkelt aa ferdes der som Annapurna, dvs baade med teahouses og det at man kan gaa alene uten guide. Derfor venter jeg med Manaslu Circuit til dette skjer !!

Sjekk ut Dolpo ogsaa, dette er en av mine fremtidige droemmer i Nepal !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skjønner. Vi har masser av tid og kommer til å bruke litt tid i kathmandu for å kjøpe siste utstyrsrester og planlegge de neste turene etter langtang. Har lest litt om Dolpo og det virker kjempe interessant. Hvis vi likevel bestemmer oss for Manaslu circuit har du noen tips til seriøse og hyggelige guider vi bør bruke? Skjønner at det er varierende kvalitet på det....

Stor Kudos til flott nettside Lyngve! Virkelig fine greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.