larka Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 I Finnmark, som i resten av landet, er turmulighetene uendelige. På Børselvfjellet mellom Poranger- og Laksefjorden er det flere muligheter for den som ønsker lett tilgang til padling og fiske. I månedsskiftet juli/august valgte vi et vassdrag nord for riksveien over fjellet helt på vannskillet. Ruta vi valgte bød på flott padling på mange vakre vann, men også strabasiøs bæring og lining på elvene mellom flere av vannene. Er nok ikke mange som ferdes her, men vi så faktisk to mann i en kano på de dagene vi var på farten. Skjønt dagene, det var nå hipp som happ når det var på døgnet. De som ønsker litt mindre ut og inn av kanoen bør nok velge elva Vieksa litt lenger vest på fjellet, ei flott padleelv. Og glem for all del ikke mygghatt og andre myggremedier. Legger ved noen bilder fra turen som forøvrig er nærmere beskrevet på bloggen min. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Det så ut til å være et nydelig område! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larka Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Ja, Knutis, det er et nydelig område. En har virkelig følelsen av villmark når en padler og rusler i dagesvis uten nesten å se spor etter mennesker. Et utrolig fugle- og dyreliv og mange ukjente vekster for en som interesserer seg for slikt. Vi brukte en aluminiumskano som vi hadde tilgjengelig der nord, men hadde jeg kunnet velge, hadde det nok vært bedre med min gamle Ally. Dette med tanke på elvene. Fisket vil jeg ikke snakke om, da kan en søring få hallusinasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Er nok best det. Har nok uforløst fiskefeber som det er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Fin rapport og gode bilder, Larka. Stusset bare litt over kommentaren til det ene bildet. Solnedgang og midnattsol samtidig ? løpet av uka ble det også tid til en tur til Slettnes fyr hvor vi kunne nyte en alldeles praktfull solnedgang. Forøvrig siste gang midnattssola viste seg her nord denne sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larka Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Du vet, Dag G, at en etter for mye forlystelse ved bålet fort kan gå litt i surr med soloppgang og solnedgang. En dag våknet vi og trodde det var mandag, men etter å ha kjent på skjegget var det bare søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.