Gå til innhold
  • Bli medlem

Børselvfjellet.


larka

Anbefalte innlegg

I Finnmark, som i resten av landet, er turmulighetene uendelige. På Børselvfjellet mellom Poranger- og Laksefjorden er det flere muligheter for den som ønsker lett tilgang til padling og fiske. I månedsskiftet juli/august valgte vi et vassdrag nord for riksveien over fjellet helt på vannskillet. Ruta vi valgte bød på flott padling på mange vakre vann, men også strabasiøs bæring og lining på elvene mellom flere av vannene. Er nok ikke mange som ferdes her, men vi så faktisk to mann i en kano på de dagene vi var på farten. Skjønt dagene, det var nå hipp som happ når det var på døgnet. De som ønsker litt mindre ut og inn av kanoen bør nok velge elva Vieksa litt lenger vest på fjellet, ei flott padleelv. Og glem for all del ikke mygghatt og andre myggremedier.
Legger ved noen bilder fra turen som forøvrig er nærmere beskrevet på bloggen min.

post-4167-133474760167_thumb.jpg

post-4167-13347476017_thumb.jpg

post-4167-133474760181_thumb.jpg

post-4167-133474760193_thumb.jpg

post-4167-133474760207_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Knutis, det er et nydelig område. En har virkelig følelsen av villmark når en padler og rusler i dagesvis uten nesten å se spor etter mennesker. Et utrolig fugle- og dyreliv og mange ukjente vekster for en som interesserer seg for slikt. Vi brukte en aluminiumskano som vi hadde tilgjengelig der nord, men hadde jeg kunnet velge, hadde det nok vært bedre med min gamle Ally. Dette med tanke på elvene. Fisket vil jeg ikke snakke om, da kan en søring få hallusinasjoner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.