Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur med fiskemuligheter direkte fra sentrum?


Mafo

Anbefalte innlegg

Heisann! Kjapt spørsmål:

Finnes det en rute som starter i Bergen sentrum, som fortsetter opp på et av byfjellene og innover mot et fiskevann med egnede steder å slå leir for en dag eller to?

Omtrent hver fredag etter jobb tenker jeg at jeg skal slenge på meg sekken og teltet og stikke til fjells, men det blir stort sett med en topptur til ett av byfjellene og hjem igjen på et par timer.

Det er viktig at hele ruten kan gjennomføres til fots, da transport til/fra startområdene er det som ofte stopper meg fra å ta en helgetur istedenfor kveldstur. Det er også greit om det er såpass langt fra folk at jeg ikke føler jeg camper i hagen til noen stakkars utvalgte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde noen år i Bergen, men det er en stund siden. Da gikk jeg litt i områdene fra Ulrikken, over mot Fløyen og videre nordåver og østover mot Åsane og Arna. Jeg gikk også syvfjellsturen. Den var ganske fin, men den går jo stort sett bare rundt byen. Hvis du ikke er interessert i å reise noe sted med bil, buss eller tog, så er vel områdene øst for byen nærmest. Det er ikke så store områder, men greit nok for noen småturer. Svartediket er vel det største vannet, men om det er fisk her vet jeg ikke. Det er noen andre småvann også, men noen av dem blir brukt som vannreservoir eller reservevannreservoir og her er det restriksjoner på f.eks. bading etc.

Går du for langt østover så kommer du over mot Arna, og går du nordåver så kommer du inn mot bebyggelsen i Åsane.

Det enkleste er nok å ta toget opp mot Voss eller der omkring. da skulle det nok være noen muligheter.

Ellers kan du sjekke med Bergen turlag. de har sikkert mange gode forslag.

http://www.bergen-turlag.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.