Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Mapsource

CKmobster

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å syr sammen noen ruter på Mapsource for tur jeg skal gå i Trollheimen i høst.

Til info, så er det Topo Adventure 10 "Trondheim" jeg har.

Men jeg sliter litt med at enkelte merkede stier på kartet er brutt opp av bekk/elv, en topp eller noe så enkelt som en kommune eller fylkes grense.

Og problemet mitt da er at rute verktøyet ikke vil legge ruten over disse "hindringene".

Prakt eksempel er ruta mi mellom Jøldalshytta og Trondheimshytta, hvor jeg planlegger å gå via Trollhetta. Men Grunnet teksten for høydemeter på Trollheta, er Stien brutt opp, så Mapsource vil ha meg til å gå tur/retur Jøldalshytta før jeg legger kursen vidre mot Trondheimshytta.

Annet eksempel er fra Kongsvoll mot Reinheim. Stien er tydelig på karte, men brutt opp av en elv.

Så spørsmålet mitt er, er det noen måte å tvinge programmet til å gå hvor JEG vil gå?

mapsource1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er desverre litt huller i rutingen til Topo Adventure kartene og de kan du nok ikke gjøre noe med. Enten kan du følge forslaget over, eller så lager du en rute frem til elva og deretter en ny rute der stien fortsetter på andre siden av elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte forslaget til LuckySilver :D Litt tungvint, men funker :D

Og her er spørsmål #2, hvordan kan jeg redigere en allerede satt rute? Har trykket meg litt rundt, men finner ikke noen sted hvordan jeg kan redigere en rute jeg har satt opp fra før :/

<- n00b :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lager ruten, så lages det et veipunkt for hver gang du klikker på kartet. Venstreklikk og så høyreklikk på et veipunkt, så kan du slette det, men da tegnes det automatisk opp en rute mellom de to nærmeste veipunktene. Vet ikke om det hjelper deg, men det er den eneste måten jeg kan ihvertfall.

edit: husk å bruke Utvalgsverktøy (pekepila) når du skal endre en rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.