Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Hei, lurte på hvor langt veien er åpen vinterstid inn mot Valdersfløya sørfra? Må man basere seg på å gå fra Beitostølen hvi man vil inn mot Bygdin? Mvh Øyvind Siter
Tom Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Ja, det er en stor parkeringsplass der hvor veien stenger cirka 2 kilometer ovenfor Beitostølen sentrum. Veien åpner igjen rundt 15. april. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Hei, takk for raskt og greit svar! -Øyvind Siter
morten Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Er man lat eller bare vil raskt et stykke videre, går det buss til båtskaret og beltebil derfra til Bygdin. Man kan velge å bare ta buss eller bare beltebilen dersom man ønsker det. Bussen tror jeg gikk nå i vinterferien. Den går i alle fall i påska. Om den går i perioden frem til påske vet jeg ikke. Hør med turistinformasjonen på beitostølen.. www.visitbeitostolen.com For øvrig er parkeringen på Garli, ca. 3 km ovenfor Beitostølen siste utpost for privatbilister. Der må man riktignok betale for å stå parkert, men slik er det jo mange steder så.... Du får i tilfelle trøste deg med at det koster litt å brøyte en vinterparkering.. Siter
Kim Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Buss til båtskaret, hvordan er det mulig når veien ikke er brøytet? Siter
morten Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Enkelt og greit ved å brøyte biten opp til båtskaret. Det er nå slik de alltid har gjort det. Hadde det vært plass til en diger parkeringsplass der oppe, hadde de kanskje tillatt privatbiler, slik at man kunne hoppe rett på beltebilen fra egen kjerre. Jeg antar at en av grunnen til at det kune er tillatt for bussen å kjøre opp dit, er at det raskt ville blitt kaos. Det er jo ikke mer enn 4-5 km fra Gari og opp til Båtskaret, ikke den mest krevende strekningen å brøyte. Siter
Kim Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Okei, har faktisk ikke lagt merke til det. Gikk på ski oppover der i januar 2000, da var det ingenting som lignet på brøytet vei. Siter
morten Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Det er nok riktig det. Så vidt meg bekjent blir den aldri brøytet før vinterferien. Tror den blir det til vinterferien, i alle fall til påske. I januar er det nok helt riktig observert at den ikke var brøytet. Det var den heller ikke i januar i år. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.