tobivnnhm Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hei med verandre, neste September jeg vil gaa paa tour i Svalbard for andre gang. siste aar jeg hadde ei tatonka Alaska Xl med meg, men Jeg tror at det telt er ikke saa god for Svalbard fordi stengeren bøyed paa förste storm. Vi vil gaa paa tour med to personner, og jeg vil bruk teltet for neste touren i vinter og ogsaa for Alpene. Jeg har 3500 kroner for telten. til naa har jeg funnet to telter. 1. Exped orion extreme 2. mountain Hardwear trango2 hva tror dere hvilke telt er jo bedre. hilsen Tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sjekk og på bruktmarkdet om du skulle komme over telt fra HIlleberg eller f.eks Helport Svalbard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OysteinA Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 1. Ikke spar på teltet. I vinter var det hvertfall 2 redningsaksjoner som følge av at telt kolapset. Problemet ditt da er at været allerede er så dårlig at reddningsmannskapene har problemer med å nå frem til deg. 2. Forbered deg/dere på at teltet kan ryke uansett. Ta med vindsekk/fjellduk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobivnnhm Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Helsport Svalbard og Hilleberg er for dyrt og jeg tror at jeg betaler spesielt merket for Hillberg. Men hvorfor skal mine to favoritter vaere daarlig? For orion extreme jeg funnet ei test i et tysk ütendoors magazine at teltet er velly stabil til 130km/h, derfor Orion var testvinner for mye vind. Og fra trango 2 jeg lytt bare velly bra erfaring fra fjellklatrer, trngo skal vaere teltet for Mt. everest ekspedisjoner. derfor jeg tror at tetene skal vaere god nok for Svalbard, eller hva tror dere? siste teltet Alaska Xl var god nok for summer paa Svalbard, fordi teltet var lukk etter snöstorm, bare stengeren bøyed. saa jeg tror at en av min to favoritten skal vaere god for Svalbard eller har du andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chris B. Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Eldre modell fra Helsport i Xtrem segmentet. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29372224 Kan lønne seg og kjøpe brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 1. Ikke spar på teltet. I vinter var det hvertfall 2 redningsaksjoner som følge av at telt kolapset. Problemet ditt da er at været allerede er så dårlig at reddningsmannskapene har problemer med å nå frem til deg. 2. Forbered deg/dere på at teltet kan ryke uansett. Ta med vindsekk/fjellduk. Det ble forøvrig brukt Hilleberg på i alle fall den ene av disse ekspedisjonene som måtte hjelpes ut. (De som skulle gå Svalbard på langs) Det ene teltet kollapset fullstendig. Man er ikke sikker selv med dyrt telt.. Bruk et telt som kan ta to sett stenger i hver kanal. Da øker styrken veldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
famjsv Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Trango 2 til salgs. Så forresten at Cecilie Skog brukte dette på Killimanjaro! Det er vel et av de mest stormsikre teltene som finnes. Ulempen er "amerikansk" oppsett, men det betyr ikke mye på Svalbard. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28929561 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chris B. Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Trango 2 til salgs. Så forresten at Cecilie Skog brukte dette på Killimanjaro! Det er vel et av de mest stormsikre teltene som finnes. Ulempen er "amerikansk" oppsett, men det betyr ikke mye på Svalbard. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28929561 Løp og kjøp før andre gjør det.. hmm..hadde ikke jeg og behov for nytt vinter telt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobivnnhm Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Det er vel et av de mest stormsikre teltene som finnes. so du tror at trango 2 er god nok for Svalbard? jeg vet ikke om dere er telter som er mye bedre, spesielt for det pris. bare vekt er ikke saa lett, men for ei stormsikre telt skullet jeg tar ogsaa et telt som er ikke saa lett. til naa jeg har funnet et ny trango for 3780 kroner i Italia: http://www.sportler.com/sportlerShop/produkt/katalog/outdoor-camping/zelte1-3personen/mountain-hardwear-trango-2_9851502?partnerid=googlebase&utm_source=googlebase&utm_medium=cpc&utm_campaign=googlebasedeclick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.