Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt lite plass i sekken?


REs

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle pakke for årets islandstur var ryggsekk et selvfølgelig valg, og selvfølgelig tar man også med noen tykke varme klær på en slik tur.

Plutselig dukker kona opp men noen plastposer og spør om jeg trenger noen sånne.

- Hva er det?

* Vakumposer.

Altså kom hun til meg med noen plastposer som i følge emballasjen skulle kunne redusere plassbehovet i sekken min med opp til 75%.

Uten bruk av verken støvsuger eller andre tekniske hjelpemidler.

Når noe virker for godt til å være sant så er det som regel det, men det verste med disse posene var faktisk at de holdt det de lovet.

Klær ble puttet i posen, posen ble lukket med dobbel borrelås og så var det bare å rulle posen sammen så fast som mulig.

Luften strømmet ut og etterpå var pose og klær fulstendig sammenpresset.

Disse posene er selvfølgelig også vanntette.

Hvor disse posene kom fra husket hun ikke, kanskje fra et eller annet postordrefirma, men jeg fant samme typen her.

http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=3127

Det verste var kanskje at det var hun som kom til meg med disse posene, det skulle jo ha vert omvendt. :cry:

post-4379-133474757562_thumb.jpg

post-4379-133474757573_thumb.jpg

post-4379-133474757584_thumb.jpg

post-4379-133474757594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme fungerer posene fra Enklere Liv helt greit. De er billige og enkle å bruke. Imidlertid har åpningen det med å sprette opp, så hvor egnet de er til turbruk vil jeg ikke si. De er tross alt laget for et annet formål.

Alternativet er posene Isortoq fra Piteraq. De er lette, solide, har ventil i bunnen og er alltid mitt førstevalg når jeg pakker klær på tur. Koster (naturlig nok) litt mer, men verdt pengene.

God tur til Island! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var kanskje at det var hun som kom til meg med disse posene, det skulle jo ha vert omvendt. :(

:cry:

Jeg bruker "Pocket Shower" fra Sea to Summit som vanntettpose til klær og hva det måtte være på tur. Etter at den er lukket åpner jeg dusjdysen og slipper luften ut og lukker. To fluer i en smekk!

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink:

Jeg bruker "Pocket Shower" fra Sea to Summit som vanntettpose til klær og hva det måtte være på tur. Etter at den er lukket åpner jeg dusjdysen og slipper luften ut og lukker. To fluer i en smekk!

:)

HELT GENIAL IDE!!

Pocket shower: 120,49gram - 10 liter vekt per liter 12g

Piteraq Isortoq 210 gram - 15 liter vekt per liter 14g

Digger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fungerer posene fra Enklere Liv helt greit. De er billige og enkle å bruke. Imidlertid har åpningen det med å sprette opp, så hvor egnet de er til turbruk vil jeg ikke si. De er tross alt laget for et annet formål.

Mine poser er ikke fra "Enklere liv", og jeg vet ikke om de er like. Posene har dobbel lukking og hvis jeg bruker den plastklipsen som er til å lukke posene med så har jeg ikke opplevd at de åpner seg. De har tålt 14 dager på Island med mye opp og ned i sekken, og jeg kommer til å prøve dem videre utover sommeren og høsten så får vi se.

Vanntettheten er ikke det viktigste, men selvfølgelig, hvis det skulle gå hull på dem så er de ikke mer verd enn en vanlig bærepose.

I alle fall et relativt billig og greit alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.