Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye lette sko.


REs

Anbefalte innlegg

Etter nesten å ha slitt ut et par lette tursko fra Merrell, har jeg nettopp gått til anskaffelse av et par nye fra Viking. En Viking Anaconda BOA II.

Skoene ble bestillt fra nettbutikken til XXL og kom på kr. 838,- frakt inkludert.

Var på butikken og prøvde skoen først, og butikkprisen på XXL var ca. kr. 1300,-

Det må vel være et godt kjøp?

Nå gjenstår det bare å se om skoene svarer til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var også og prøvde disse på xxl når de var på tilbud til 799 for en stund siden.

Men jeg lot de stå. Tyngre enn mine Salomon XA pro 3D ultra gtx, og mindre komfy.

Og mye tyngre enn alternativer fra f.eks. Inov-8.

Sånn i Vikings favør, for dem som liker det, så virket sålen svært vridningsstabil og stødig, og duger nok for en tung kar med sekk i steinura uten samme forsiktighet som med de andre lette skoene (hvor steinene omtrent kommer rett igjennom ellers :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de virker litt tunge, men mye stivere i sålen enn mine gamle Merrell sko. Torsjonsstivheten virket veldig bra, noe jeg savnet hos Merrell. F.eks. så ble Merrell vel myke til å gå i lavafeltene på Island med de to foregående ukene. Vekta betyr ikke så mye da alternativet er fjellsko som er enda tyngre. De vil stort sett bli brukt på kortere dagsturer med familien.

Skal forsøke å gi en tilbakemelding så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter noen dager med bytur plus noen timers sopptur kombinert med kano føler jeg at jeg har fått et lite inntrykk av mine Viking Anaconda.

Stødige og passe stive. Sitter bra på de fleste underlag, bortsett fra på foten. De virker noe løse rundt "ifaret", åpningen, og hvis de strammes litt ekstra blir de bare strammere i nederste del av snøringen, mot tærne. Jeg har litt bred fot og til meg ble de litt smale over tærne.

Etter å ha sittet en stund på kne i kanoen merket jeg at de gnagde litt i bøyen over tærne, men dette blir kanskje bedre etter en tid. Kanskje de blir litt mykere når de har vert brukt en stund. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.