Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheim vejret i Påsken

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hej Alle.

Hvordan plejer vejret at være omkring påsken i Jotunheimen?

Hvilke temperaturer? Sne forhold?

Mvh

Jakob

Annonse
Skrevet

Du kan forberede deg på alle muligheter. Jeg har gått påsketurer i shorts, har opplevd sprengkulde og regn. Men i løpet av påskeuken kommer det stort sett alltid et par dager med sol og "påskevær" :)

I år kommer påsken tidlig. Dvs at teoretiske er det litt kaldere enn ved en sen påske. Hvis været oppfører seg normalt, ligger temperaturen mellom 0 og -5. Om natten kan temperaturen gå ned i -15. Blir det blir sol kan temperaturen komme opp i +10. Faren for nedbør er størst i vest. Ofte snør det på Sognefjellet, mens det er sol rundt Glitterheim. Vinden følger stort sett dalførene, fra vest mot øst.

Når jeg sier dette, er det basert på mine erfaringer med påsketurer i Jotunheimen hvert år de siste 10 årene. Reiser opp til Jotunheimen i år også, og drømmer om det samme været som for to år siden :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har erfaring med at været svært ofte er bra fire-fem dager før fullmåne, og to-tre dager etter. Fullmånen treffer langfredag og det er optimalt. Slår det til med høytrykk blir det kaldt og klart om natten, og blå himmel og sol om dagen.

GunnarF.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.