Gå til innhold
  • Bli medlem

2-3-dagers Tur i Tafjordfjella


hvakrg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å ta meg en tur inn i Tafjordfjella iløpet av sommeren, jeg var der en tur i fjord også, men det var bare en snartur hvor jeg gikk fra Kaldhussætra og opp til innerste delen av Fitvatnet hvor jeg sov i telt, og så ned igjen dagen etter. Og turen var mest for å teste utstyret i ett ukjent terreng. (Har tidligere bare gått i Sykkylven og Strandaområdet)

Tenkte jeg skulle få meg noen flere turer i sommer, og gjerne over flere dager/netter.

Ser for meg en tur som ser ut noe ala dette:

Zakariasdammen - Reindalsseter - Danskehytta - Herdalen - Norddal/Gerianger

Noen som har gått denne ruta og vet hvor lang tid det vil ta?

Blir dette for langt og tøft om man ikke er vant med flerdagsturer?

Bør jeg heller ta denne turen?

http://ut.no/tur/rundtur-vest-i-tafjordfjella

Jeg ser at det er endel topper man må over på disse rutene, og jeg er egentlig ikke noen fan av å gå kraftig oppover, noen tips til andre ruter hvor man slipper unna disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått frem til Reindalssetra, nå skal det sies at jeg gikk med en ødelagt ankel fra fotballtrening dagen før og tung oppakning fra dammen og opp før jeg måtte gi tapt og slå leir rett før setra.

Terrenget går først i fra parkeringsplassen og langs med vannet på en sti som skråner litt frem til du møter en litt bratt bakke oppover mot fossen (det er forøvrig lagt inn hjelpemidler underveis som gjerde og vaier på de "verste" stedene) og hit tar det 1 time med dårlig bein, så du er der sikkert på halve tida i hvertfall.

Herifra går det oppover til fossen før du går over ei bru og en liten stigning til før du er på flata - her vil du treffe på "sildevann" på din venstre side om du følger stien. Du vil da treffe Setra i løpet av 1-2 km om jeg ikke husker veldig feil. Dette ser vel du på kartet ditt også :)

God tur :-)

Det jeg beskrev nå er ikke noen hard etappe, den klarer du nok å fullføre ganske raskt - jeg har ikke kart liggende her så jeg får ikke sett på resten heller. Jeg fikk låne en bok av svigers som beskrev de fleste fjell, vann og andre interessante deler av naturen i tafjordfjella - kanskje du kan se etter denne? Navn husker jeg selvfølgelig ikke akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.