Gjest 79gr Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Skal snart ta med meg dama på tur(helg), og i den anledning tenkte jeg å imponere litt med matlagingen, egentlig har jeg lyst til å imponere veldig. Tatt det i betraktning, hva kan jeg servere? Og hvordan fremstår jeg som noe annet enn en supperører? Er selvsagt bare av ren nysgjerrighet jeg spør. Ps. har en Omnifuel og en gassbrenner, uvisst hvordan det blir med bål, men noe skal vi nok alltids få til. Siter
Gjest Srx (Ron) Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Uante muligheter: Biff => http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/slik-steker-du-biff/ Fløtepotet i pose (varme i vann) berne / peppersaus i pakning (varme i vann). Brokkoli Rødvin 1/3 ltr. Enkel og greit å lage. Eventuelt noe vilt. Ørret eller røy fersk fra vannet er uslåelig, gjerne med ris (boiling bag) og ristede rundstykker. Siter
Chris B. Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Viltkjøtt på tur er bare supert. Elggryte som er ferdiglaga på forhånd med god rødvin til! Siter
Emil Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Strimla biffkjøtt, godt krydra og stekt i fløte, potetmos og valgfri saus Kanskje ikke den mest imponerende retten men lettvint og godt. Siter
+Miamaria Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Det kommer litt an på om det er innsatsen eller maten du skal imponere med, eller du til og med skal slå til med begge deler? I hvert fall, det mest ufortjente skrytet jeg har sett noen har fått (altså godt sett i forhold til lettvinthet) var en som hadde med tikka masala ferdig saus, med laks eller kylling oppi. Superenkelt, og alle ble nesten irriterende imponert. Kan serveres med ris eller godt brød eller hva som måtte passe. Siter
Byrypa Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Støtter forslaget til SRX. Damer elsker også biff Siter
haknuts Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Viltgryte reisdyrfilet bacon sjampinjong sjarlottløk hvitløk 1 beger creme fraiche (noen terninger) hønsbuljong et par skiver fløtemystost noen einebær et par skeer tyttebærsyltetøy (skal i gryta) grovmalt sort pepper salt (ikke salte før du evt har hatt oppi den siste buljongterningen) Meierismør Del opp de fire øveste ingrediensene i tyggbare biter og brun såvidt i meierismør og hvitløk på middels sterk varme. Ha de over i ei gryte med 7,5dl varm buljong. Kok ut steikepanna mellom hver omgang og ha over i gryta. Tilsett ost, syltetøy og einerbær. La putre i 15 minutter. Tilsett creme fraiche - kun svak varme. Justeres med veske og krydder - serveres slik eller sammen med (kalde) råstekte potetbåter (olje, krydder, hvitløk) som du har forberedt hjemme og tryller opp fra sekken. Siter
Aspiranten Skrevet 9. juli 2011 Skrevet 9. juli 2011 Sjekk mitt innlegg i denne tråden: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=25996 Veldig enkel, men svært så velsmakende mat Siter
tusjmann Skrevet 9. juli 2011 Skrevet 9. juli 2011 Jeg kontrer med pølse... Legg lista lavt med en gang, så slipper du press om matlaging senere i forholdet . Siter
Aspiranten Skrevet 9. juli 2011 Skrevet 9. juli 2011 De fleste pølser er fulle i kjemikalier og søppel da. Det eneste som smaker godt der er alt krydderet som maskerer alt det fæle. www.bt.no prøvde å komme til bunns i hva en pølse égentlig inneholdt i en lang artikkel. De stod bom fast etter "bare" 39 ingredienser eller noe i den duren. Resten fant de ikke ut av, og ingen ville ut med det\visste ikke resten. Siter
Muffen Skrevet 10. juli 2011 Skrevet 10. juli 2011 Hamburger og pomfrits (crisp pommesen kan stekes i olje i panna) eller stekte kokte poteter. Salat og stæsj til burgeren og gjerne bacon og ost på også. Eller som nevnt over, sånne glass med ferdig sauser, eller dem sorte pakkene fra toro som skal tilsettes noe grønnsaker og kjøtt. Siter
runegutt123 Skrevet 11. juli 2011 Skrevet 11. juli 2011 Lettvint bålmat: Man tager en tortilla wrap, fyller den med rikelige mengder god spekepølse, ost og eventuelt finhakket løk. Pakkes i folie og stekes i glørne i bålet. Smaker aldeles fortreffelig. OBS, ikke stek for lenge. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.