Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondvasshøgde


Aspiranten

Anbefalte innlegg

Er det enkelt å ta denne traversen når man skal gå fra Rondvassbu til Bjørnhollia? Fra Stor Ronden 2138 til Veslsvulten 1579

Jeg tenker som så at det må da være mer spennende og gå der oppe i utsikten enn å vimse rundt nede i dalen på DNT stien, men samtidig så har jeg fruen å tenke på. Hun er ikke i like god form som meg i år.

Vi kan ingenting om klatring, så jeg håpte å få en avklaring på om turen er mulig å gjennomføre til fots også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått nedi dalen og det var en særdeles lett tur.

Kikket litt på kartet og utfra høydekurvene så det greit ut, utfra beskrivelsen fra turen opp til Storronden fra Rondvassbu så er det nok rimelig mye ur å gå i langs ryggen.

http://www.turistforeningen.no/rondvassbu/trail.php?tr_code=ron16

... egentlig er jeg like nysgjerrig som deg på om dette er en ok tur, har ikke vært oppe på Storronden og kunne godt tenkt meg en slik tur.

http://www.rondane-dovrefjell.no/no/Produkt/?TLp=413967

Å gå over Storronden og Rondvasshøgde er et flott, men mer tidskrevende alternativ til ruta mellom Rondvassbu og Bjørnhollia gjennom Illmanndalen, i alle fall hvis været viser seg fra en fordelaktig side.

Tror man kommer til å bli bra lei av stein på den turen, men det er nok helt klart verdt det i fint vær. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.