Gå til innhold
  • Bli medlem

"Norges Nasjonalparker" 11bøker / 1400sider, verd et kjøp?

Anbefalte innlegg

Ja altså, om det er verd et kjøp kommer jo ann på prisen...

samlet pris 890kr = 80kr pr bok (førpris 3289kr)

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=nasjonalparker&p=1&r=3&cid=223213

Er dette en kjent serie som mange har? god kvalitet?

Den Norske Turistforening + Statens naturoppsyn/Direktoratet for naturforvaltning + Gyldendal = suksess?

Herlig oppslagsverk for å finne turmål og informasjon virker det som...

Merket meg at blåfjella / sjækerfjella ikke er med, er disse/denne for nye, småe eller for kjedelige å skrive om? :P

Kanksje den boka kommer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et par av bøkene; "Forollhogna, Skarvan og Roltdalen" og "Dovre- Sunndalsfjella".

De to jeg har gir et greit innblikk i nasjonalparkene. Kapitler som "naturen", "folk og ferdsel", "friluftsliv", "vern av særpreg og verdier" og "forvaltning og oppsyn" sier noe om innholdet. Ingen dyptpløyende tekster, men et innblikk i området gir det absolutt. Mange fine bilder også!

De fleste bokhandlere har en eller flere av disse bøkene, så et tips kan være å dra dit og bla litt i et eksemplar, så får du lettere et innblikk i hvordan kvaliteten er.

Jeg synes i hvert fall bøkene er fine, og gir meg den startinformasjonen jeg trenger, og litt til, til nye områder jeg planlegger å besøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.