Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja altså, om det er verd et kjøp kommer jo ann på prisen...

samlet pris 890kr = 80kr pr bok (førpris 3289kr)

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=nasjonalparker&p=1&r=3&cid=223213

Er dette en kjent serie som mange har? god kvalitet?

Den Norske Turistforening + Statens naturoppsyn/Direktoratet for naturforvaltning + Gyldendal = suksess?

Herlig oppslagsverk for å finne turmål og informasjon virker det som...

Merket meg at blåfjella / sjækerfjella ikke er med, er disse/denne for nye, småe eller for kjedelige å skrive om? :P

Kanksje den boka kommer senere?

Annonse
Skrevet

Har et par av bøkene; "Forollhogna, Skarvan og Roltdalen" og "Dovre- Sunndalsfjella".

De to jeg har gir et greit innblikk i nasjonalparkene. Kapitler som "naturen", "folk og ferdsel", "friluftsliv", "vern av særpreg og verdier" og "forvaltning og oppsyn" sier noe om innholdet. Ingen dyptpløyende tekster, men et innblikk i området gir det absolutt. Mange fine bilder også!

De fleste bokhandlere har en eller flere av disse bøkene, så et tips kan være å dra dit og bla litt i et eksemplar, så får du lettere et innblikk i hvordan kvaliteten er.

Jeg synes i hvert fall bøkene er fine, og gir meg den startinformasjonen jeg trenger, og litt til, til nye områder jeg planlegger å besøke.

Skrevet

De to bøkene jeg har vil jeg kalle "helt ok".

Hvis du får de på tilbud så vil de være verdt det. Bøkene er godt beskrevet av innleggsforfatteren før meg: "Veldig pen startinformasjon som dekker det viktigste av overflateinfo."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.