Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger litt hjelp..Jeg har fått tak i noe myggspray fra USA fekk det av en nabo og lure litt på den

Det står at det er 100% deet på den ene og på den andre står det 50% deet

De du kjøper her i butikkene er ikke det 20% deet??

Er dette bra eller dårligt å bruke de og kan de være skadelige for huden?

På forhånd takk for hjelpen og god sommer

Annonse
Skrevet

På min Mygga står det Virkestoff: 19 vektprosent DEET (N,N-dietyl-m-toluamid)

Hentet fra Klima og forurensnings direktoratet:

DEET

■DEET (N,N-dietyl-m-toluamid (cas 134-62-3)) er det mest brukte stoffet i myggmidler i Norge og i verden forøvrig.

■Risikoen for helseskader hos barn ved bruk av produkter med høye konsentrasjoner av DEET gjør at de fleste land gir sikkerhetsråd.

■I Norge er det kun tillatt å ha inntil 20 prosent DEET i produktene.

■Myggmidlene som inneholder DEET, skal merkes med: "Må ikke brukes på barn under 3 år, og brukes med forsiktighet på større barn".

Les mere på --> http://www.klif.no/artikkel____38687.aspx

Skrevet

Det er jo veldig bra mot myggen men svir hull i klærne dine, ditt valg :lol:

Nå var dette litt overdrevet men mener jeg har hørt at det svir hull i ett eller annet. Det beste er kanskje å smøre kanoen eller noe annet du har i nærheten av deg som tåler det så slipper du å ha det på huden. Men jeg hadde brukt det da jeg ikke har behov for myggspray så ofte. Derimot gnir man seg inn med dette flere ganger i uka hele sommeren så ville jeg vært betenkt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.