maxkrone Skrevet 29. juni 2011 Skrevet 29. juni 2011 Hei! Jeg ankommer Brønnøysund vha fly fredag morning 0930 og trenger gode tips til hvordan jeg kommer meg videre til Tosbotn. Ser at det går en buss men den går ikke før langt utpå ettermiddagen. Dette blir meget unhensiktsmessig da jeg ønsker å komme et godt stykke inn i Lomsdal-Visten nasjonalpark allerede Fredag. Er det noen som har gode råd og tips? Ser frem til svar. Mvh Kai Siter
TL Skrevet 29. juni 2011 Skrevet 29. juni 2011 Det går en buss kl 09:30 fra bussterminalen i Br.sund til Mosjøen. Hvis du har råd til taxi fra flyplassen (5 min. unna bussterminalen) til Velfjord (Hommelstø), er det neppe noe problem å ta igjen bussen. Sikkert ikke den mest ideelle løsningen, men det skal kunne gå. Når det er sagt er det helt uproblematisk å starte langt på dag, med tanke på lysforholdene. Lyst døgnet rundt nå. http://www.177nordland.no/?ac_id=246&ac_parent=1 Siter
maxkrone Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Skrevet 29. juni 2011 Takk for svar TL. Jeg lander 0930 og jeg må vente litt på å få bagasjen. Det vil si at med litt flaks er jeg i en taxi ca 0950 hvis alt klaffer. Tror du likevel det er mulig å ta igjen bussen? Siter
TL Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Det spørs. Kollektivtilbudet er rimelig dårlig i området. Men lykke til, og god tur Siter
Kjell Iver Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Widerøe lander ofte før tiden men taxien er ofte sein. Anbefaler å booke på forhånd og forklare situasjonen 07550. Bestill før avgang osl eller trd når du ser det er i rute. Er du på Facebook? det er en gruppe som heter kjøp og salg i Brønnøy. det er 2000 lokale med der.. Spør om leilighetsskyss. Det er veldig mange som kjører innover på fredagene.. Siter
maxkrone Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Skrevet 5. juli 2011 Takk for gode tips! Jeg kom meg til Tosbotn, og jeg hadde en fantastisk tur i Lomsdal-Visten For meg er det imidlertid store deler jeg ikke har fått sett, så det vil definitivt bli flere turer med tiden. Det ga mersmak. Siter
Kjell Iver Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Flott det - du var heldig med været! Hadde vært flott om du la ut en turrapport når du fikk tid - med bilder etc. Hvor gikk du ut igjen? Siter
maxkrone Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Skrevet 7. juli 2011 Hei Kjiver! Jeg har tatt oppfordringen og laget en kort turrapport Den ligger under "turrapporter". Siter
Fjellfrosken Skrevet 7. juli 2011 Skrevet 7. juli 2011 Haiking med storsekk og fiskestang er undervurdert. På bygda er det relativt lett å få haik hvis man ser ut som om man kommer fra eller skal på fjellet. Folk er nysgjerrige Siter
maxkrone Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Skrevet 7. juli 2011 Hehe, vel jeg prøvde å haike fra Tosbotn til Brønnøysund etter 4 dager i bushen. Nysgjerrigheten veide tydeligvis ikke nok opp for ulempene Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.