Gå til innhold
  • Bli medlem

cotopaxi og galdhøpiggen


coni

Anbefalte innlegg

lenge siden jeg har besøkt fjellforum. hadde en rekke fine turer de siste månedene men COTOPAXI var nok det høydepunktet.

november 2004

Etter et bomforsøk med en høydesyk kjærste og en sliten mor på tauet i et sinnsvakt møkkavær var alt håp borte. Men siden jeg ikke liker å gi opp så ble det et forsøk til. solo og i tett tåke begynnte jeg å gå kl 23:00. så skjedde det utrolige. skyene forsvant og motivasjonen min ble så stor at jeg var først (og alene) på toppen. grunnet vulkanismen lukter det svovel på toppen. utsikten er helt rå. menneskene snille i ecuador. den turen kan virkelig anbefales.

februar 2005

det må da være norges lengste nedkjøring? fra galdhøpigen til elveseter, 1800 høydemeter. jeg tok av skiene bare en gang, nemlig ca. 5 meter. resten var bare en pudderdrøm.

se bildede (dere ser nok hva som er cotopaxi og hva som er galdhøpiggen...)

post-83-133474389069_thumb.jpg

post-83-133474389083_thumb.jpg

post-83-133474389086_thumb.jpg

post-83-133474389098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er nok chimarazo, med 6.300 ecuadors høyeste vulkan.

dessverre hadde vi ikke tid til å bestige den. vi dro til jungeln istedet.

i ecuador er det faktisk mulig å bestige et isbre-fjell, deretter rafte ned til jungeln og så sove midt i skogen i en jungle lodge...alt innen to dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.