Gå til innhold
  • Bli medlem

Svenskar som vill upp på Suliskongen!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hej!

Låt mig först gratulera Norge till ett välförtjänt damstafettguld i Oberstorf!! :)

Vi är en grupp svenskar aktiva i friluftsfrämjandet i Uppsala i Sverige som har bestämt oss att gå på skidtur från Sulitjelma till Kvikkjokk i Sverige. Tidpunkten för turen är månadsskiftet mars/april.

På den turen har vi lust att bestiga Suliskongen med skidor och det helst utan att gå på bree. Helst vill vi bestiga och passera Sulitjelmamassivet från nordsidan längs leden som går via Sorjosjaure till Staloloukta (virrihaure).

Ifall det inte går att bestiga Suliskongen, finns det någon annan topp i närheten som är lätt att bestiga med skidor och har bra utsikt? Finns det några lavinfarliga (avalanche danger) platser längs leden mellan Sulitjelma-Sorjosjaure-Staloluokta?

Är det mycket bättre (lättare och vackrare) att gå söder om Sulitjelmamassivet än norr om det? andra tips???

Är det någon med erfarenheter och tips som kan hjälpa oss vore vi ytterst tacksamma :?::!::)

Tack på förhand!

Roger

Annonse
Skrevet

Hei Roger !

Jeg har gått til/fra Sulitjelma flere ganger, men bare om sommeren, så jeg kan bare si at hvis du IKKE skal på topper så bør ruten til Staloluoktha være grei.

Men slår du opp på www.turistforeningen.no så kan du klikke deg fram til Sulitjelma og omegn turistforening (SOT). Jeg tror hjemmesiden heter "SOTsiden"

Prøv der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tack så mycket för tipsen Brage!

Med vänliga hälsningar

Roger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.