Haakon Skrevet 25. juni 2011 Skrevet 25. juni 2011 Etter noen mislykkede forsøk ser jeg på en annen approach... Er det noen som kjenner ruta opp Tupungato i Chile/Argentina fra Argentina-siden? Er det i det hele tatt noen nordmenn som har vært der før? Siter
Marmolejo Skrevet 25. juni 2011 Skrevet 25. juni 2011 Bare for interessens skyld: hva gikk galt de andre gangene? Ble dere fanget i byråkratiet og logistikkutfordringene i Alfalfal? Siter
Haakon Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Skrevet 25. juni 2011 Ble liggende 2(3) dagen med magasjau begge veger første gangen Andre gangen falt min makker ned fra en gardintrapp(!) før avreise.... Men jeg opplevde nok av Chile-ruten den gangen og vurdere å oppleve noe nytt. Siter
Lyngve Skrevet 29. juni 2011 Skrevet 29. juni 2011 Men jeg opplevde nok av Chile-ruten den gangen og vurdere å oppleve noe nytt. Det finnes nok av andre fjell der nede hvis du vil oppleve noe nytt Det hoeres nesten ut som om Tupungato har blitt en besettelse gjennom disse 3-4 aarene i Chile/Argentina Siter
Haakon Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Skrevet 30. juni 2011 Det finnes nok av andre fjell der nede hvis du vil oppleve noe nytt Det hoeres nesten ut som om Tupungato har blitt en besettelse gjennom disse 3-4 aarene i Chile/Argentina He he, nei, det blir jo bare mitt andre reelle forsøk.... Det siste ble det jo bare planleggingen av. Så besettelse er det ikke, men har jo sett fjellet, og det er et alldels nydelig fjell, og svært, svært få menensker der. Du kjenner jo også selv konseptet "andreforsøk", du Lyngve... Det hagler jo av 6000-metersfjell i Andesfjellene, du husker hvor mange vi kunne se fra Ojos? Var det ikke 8-10? Men altså; få er flottere enn Tupungato. Og så er det kort veg ned til rødvinen og biffene i Mendoza eller Santiago.... Grattis med Chimborazo, Lyngve! Siter
Marmolejo Skrevet 2. juli 2011 Skrevet 2. juli 2011 Tupungato er et virkelig flott fjell. Helt klart verdig en besettelse. Siter
snilen Skrevet 12. juli 2011 Skrevet 12. juli 2011 Det har vært nordmenn til topps før på Tupungato, kjenner i alle fall en som har vært der. Siter
Haakon Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Skrevet 12. juli 2011 Jo, men spørsmålet mitt var kanskje litt uklart; noen som har væt der på Argentina-ruten? Siter
Lyngve Skrevet 24. juli 2011 Skrevet 24. juli 2011 He he, nei, det blir jo bare mitt andre reelle forsøk.... Det siste ble det jo bare planleggingen av. Så besettelse er det ikke, men har jo sett fjellet, og det er et alldels nydelig fjell, og svært, svært få menensker der. Du kjenner jo også selv konseptet "andreforsøk", du Lyngve... Det hagler jo av 6000-metersfjell i Andesfjellene, du husker hvor mange vi kunne se fra Ojos? Var det ikke 8-10? Men altså; få er flottere enn Tupungato. Og så er det kort veg ned til rødvinen og biffene i Mendoza eller Santiago.... Grattis med Chimborazo, Lyngve! O yeah, det smerter meg fremdeles å tenke på Mercedario og Cho Ouy. Så konseptet er ikke helt ukjent for meg heller. Men heldigvis føyde ikke Huascaran seg inn i rekken av fiaskoer, men akk det var nære på der og Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.