Øystein LO Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Jeg og 4-5 kamerater har tenkt oss på kanotur om et par tre uker, men vi har ikke klart å finne et bra vann. Vi vil være på tur i rundt en uke, og padle videre annenhver dag. Noen krav: Ikke veldig langt fra bilvei (noen hundre meter går bra). Ikke masse hytter og båttrafikk Langt nok til at vi kan padle noen timer annenhver dag. Ikke mye bæring av kano (KORTE avstander går greit i små mengder) Drikkbart vann Det er ikke viktig at det er i Telemark, men det skal helst ikke være veldig mange timers kjøring unna Skien. Vi kan så klart også bruke elver. Siter
martin.m Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Det første som faller meg inn med de spesifikasjonene, må jo være padling på Telemarkskanalen (drikkbart vann, vel, vel). Se dette turforslaget: http://ut.no/artikkel/1.7679613 Siter
siroho Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Her er også et forslag. Siljan - Farris Kanskje ikke alle kriteriene oppfylt, men et flott tur. http://ut.no/tur/farris-fra-siljan Ellers har jeg hørt at Toke i Bamble/Drangedal er et flott vann å padle på. Mange viker og øyer. Bl.a Storøya fra Farmen ligger der. Kilevannet mellom Kilebygda og Stavdal er også en padleperle. Siter
eirikw Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Hei! Slutter meg til Siroho. Bil evt. tog (m/ ally!) til Drangedal. Toke ned mot Farsjø, opp igjen og over i Rørholtfjorden - Langen - Flåte - Mevatn - Hellestveitvann - Herreelva - Frierfjorden - Porsgrunn Stasjon - hjem. Noe bæring over til Langen, 300 + 750m, mellom de andre vanna er det et par hundre meter. Ut Herreelva kan dere bruke tralle på vei. Mange kriker og kroker gjør at dere sjøl kan bestemme hvor lang turen blir! Lykke til EirikW Siter
Øystein LO Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Skrevet 24. juni 2011 Tusen takk for flotte forslag, dette skal diskuteres nærmere med kameratene. Håper de blir fornøyd Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.