Gå til innhold
  • Bli medlem

Mjølkedalstinden


JohnB

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle gå fra Skogadalsbøen til Olavsbu litt senere i sommer.

Planen var å gå opp Skogadalen og krysse over til Rauddalen via høyde 1617.

Det var før jeg så ryggen bort til Mjølkedalen :)

Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvordan det er på ryggen bort fra høyde 1617, via høyde 1651 og opp til høyde 1808 hvor jeg kan legge fra meg sekken og gå opp på Mjølkedalstinden?

Ser jo greit ut på kartet, men 20 m koter kan jo innholde mye spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Tenkte jeg skulle gå fra Skogadalsbøen til Olavsbu litt senere i sommer.

Planen var å gå opp Skogadalen og krysse over til Rauddalen via høyde 1617.

Det var før jeg så ryggen bort til Mjølkedalen :P

Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvordan det er på ryggen bort fra høyde 1617, via høyde 1651 og opp til høyde 1808 hvor jeg kan legge fra meg sekken og gå opp på Mjølkedalstinden?

Ser jo greit ut på kartet, men 20 m koter kan jo innholde mye spennende :)

Har gått Mjølkedalstinden flerr ganger fra Olausbu, via høyde 1808 med guten min da han var 7år.

Du trenger ikke legge fra deg sekken på høyde 1808 — det er lett opp dér.

Ta peiling på skaret S for høyde 1808, det er bare litt klyving opp ryggen til tops :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bjørn :(

Er klar over det du skriver om oppgang fra Olavsbu.

.....men nå kommer jeg altså fra motsatt side vest (nordvest) og lurer på hvordan det er å gå på ryggen fra høyden/ryggen mellom Skogadalen og Rauddalen. Fra den høyden som på kart er markert med 1617, deretter litt lengre øst 1651.

(siden jeg da skal videre til Olavsbu etter bestigningen så tar jeg nok ikke med sekken opp uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk selv den ruta du beskriver, dog motsatt retning, tidligere denne uka. Det skal ikke være noen problemer å gå ruta slik som du beskriver den. Det er lett klyving til toppen langs eggen, og skal ikke være noen problemer å gå via de mindre toppene bort til eggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.