Gjest Mareng Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jepp.. Madamen klarer det mest utrolige. Fjellskoene er altså skikkelig knytet, begge to, men så klarer den lille løkken som stikker ut å henge seg fast i "kroken" på den andre skoen. Det blir en saftig trynings. Hvordan unngå dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Gamasjer? Kalosjer? Kun sko med borrelås? Selv har jeg snublet i røtter, stein o.l. Men aldri i egne knyttede lisser, så jeg har aldri tenkt over problemstillingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quaq Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Se om du kan knipe lisse-hempene mer intil læret Hun må da tre lissen gjennom disse for å knyte helt opp. Bummer, men eg tenker hun går ikke i bootsa hver dag i året Dersom hun aldri knyter hele veien opp, ta de bort. Har du lyst til å irritere dama skikkelig holder du opp en rull med duct-tape når hun tar på seg skoa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Hansen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 - Stapp skoreimene ned i skoen eller under reimene nedenfor. - Duct tape... - gamasjer Eller du kan be madamen gå som en mann... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koppen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg ville bare sagt det som det var "Jeg elsker deg"! Hun kunne eventuelt si til deg at hun falt for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inaktiv Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 i hvert fall utsett den breturen med stegjern! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Se om du kan knipe lisse-hempene mer intil læret Hun må da tre lissen gjennom disse for å knyte helt opp. Bummer, men eg tenker hun går ikke i bootsa hver dag i året Dersom hun aldri knyter hele veien opp, ta de bort. Har du lyst til å irritere dama skikkelig holder du opp en rull med duct-tape når hun tar på seg skoa Veldig gode råd Takk skal du ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solrikioo Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hadde samme problem som barn. Å få større baller anbefales. Så beina er mer spredd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jepp.. Madamen klarer det mest utrolige. Fjellskoene er altså skikkelig knytet, begge to, men så klarer den lille løkken som stikker ut å henge seg fast i "kroken" på den andre skoen. Det blir en saftig trynings. Hvordan unngå dette? Airbag ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Gummistøvler..? Eller å lære seg å gå som folk! Hvis henne denne tråden. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Snowjog? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jankj Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Etter at du har knyttet skolissene stikker du endene/løkkene inn i toppen av skoene, eller trer dem under lissene som går på kryss og tvers. Det hjelper også å korte inn lissene. Et annet tricks er å ha permanent knyting, d.v.s at skoene knytes en gang for alle. Skoen må knytes såpass løst at man kan løfte lissene ut av hempene uten å løse knuten. De løse endene kuttes bort. Dette trickset brukte jeg i mange år. Men så synes jeg også det er behagelig å gå med relativt løst knyttet sko (bortsett fra i den verste steinura, kanskje). Viktigste motivasjonen var å spare tid når skoene må av og på hver gang man krysser dørstokken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Bratsberg Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 hadde et par viking tyin gtx. det skjedde noen ganger med meg også. det var fordi jeg ikke hadde knytet den nederste kroken, hadde jeg gjordt det ville kroken ha vært "full" og det hadde ikke vært plass til den andre skoas lisser til å hekte seg fast. eller så kan man jo altids stappe løkkene under lissene oppå foten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Kjøpe sko som har triangler helt opp isteden for kroker. Veit Alfa hadde(har?) noen med triangler->låsekrok->triangler. Dette irriterer meg veldig da man må tre trianglene over låsekroken vær gang. Det er eneste grunnen til at det paret med walk king er nesten ubrukt etter 5år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Mine skolisser er for lange og jeg strikker dem dobbelt. Får da veldig små løkker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvis hun har mye lisse til overs kan det være greit å dra dem en gang rundt skoen før hun knytter. Det gir litt ekstra støtte også. En annen mulighet, som jeg bruker selv, er å stikke løkkene nedi mellom lissene og pløsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.