Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiløyper på Skrim

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer konkret på om det normalt er oppkjørt løyper til noen av toppene på Skrim.

Vil også gjerne vite hvor nært inntil Ivarsbu på SØ siden av Skrim man kan kjøre om vinteren og parkere(uten å støte på låst bom). Jeg vet at det er en parkering som heter Omholt, men finnes noe nærmere ?

P Anda

Annonse
Skrevet

Det er bilvei helt frem til Ivarsbu. Du kan kjøre denne frem til det er ca. 1,5 km igjen, både sommer og vinter. Noe bratt vei det siste stykket opp, kjøretøy bør være godt skodd, hvis det er hålkeføre. Såvidt jeg har hørt er det heller dårlig med snø der opp akkurat nå, men noen løyper er kjørt opp. På toppene blir det fort avblåst, så der er det nok best å smøre med Bratlies stubberogstein-smøring.

Følg ellers med på http://www.skrim.no/index.asp

Siste melding derfra:

15-20 km løyper i vinterferien

Vi har kjørt 15 -20 km skiløyper med snøscooter og noe med løypemaskin. Vi har sammenhengende løype fra Omholt Parkering - via Digerhaug parkering, via Lille-Stølevann - forbi Ivarsbu over Store Stølevann - helt til Stølesetra. Dette løypenettet er også forbundet med Støle parkering I tillegg er alle veier som ikke brøytes i hyttefeltene, samt Velelidveien og veinettet fra Vetterstadsetra (Skrim Nord - Støleveien Nord)kjørt opp. Denne løypemeldingen vil bli oppdatert så snart vi vet mer. Sigurd Ole Ruud - 18.02.2005

post-480-133474389049_thumb.jpg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen hjertelig!

Jeg hadde tenkt meg dit i dag, men det så litt skrantete ut på toppene så jeg dro på Blefjell istedet. Der var det heldigvis en del snø. (og masse vind)

Tror egentlig skisesongen på Skrim nærmer seg slutten :)

P. A. Nda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.