raster Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Fikk dekorert min lyse beige bomulls lavvo med møkk fra oven. Skikkelig irriterende, selv om det er naturens gang. Noen tips om hvordan en får det av, eller er jeg merket for livet? Siter
Trango Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Det viktigste er nok å få tatt det bort så fort som mulig. Fugleskit inneholder en del uhumskheter som bl.a. tar knekken på billakk. Siter
Lompa Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Håper ikke lavvoen er lakkert med billakk.. Lunkent vann og grønnsåpe har funket for meg på vanlig teltduk. Tipper det vil gå på en lavvo også. Hvis den har tatt knekken på impregneringen der kan det kanskje lønne seg å spraye/stryke på litt ekstra der flekken var. Siter
runegutt123 Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Kjenner problematikken fra båtkalesje. Der bruker jeg yrkesvask (statoil) og masse vann og børste. Så spyler jeg gryndig. Til slutt et godt strøk kalesjeimpregnering. Siter
raster Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Skrevet 16. juni 2011 Takk for tips. Googlet litt og fant flere anbefalinger på grønnsåpe, kanskje jeg prøver det. Det var mer delte erfaringer med "kalesjevask", men fant også flere firmaer som tar jobben, og impregnerer/evt.reparerer i tillegg. Går vel for dette når det blir for ille, teltet er verdt å koste på litt.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.