Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Et utenlandsk vennepar planlegger å gå en ca 4-5 dagers tur i Jotunheimen om en ukes tid, og spurte meg om noen tips.

Jeg er ikke veldig kjent der selv, men fant dette forslaget: http://ut.no/tur/klassisk-fottur-sentralt-i-jotunheimen

Jeg tenkte å forslå denne i omvendt rekkefølge, ettersom de reiser mot Bergen. De planlegger å sove i telt.

Ruta:

Gjendesheim

Memurubu over Besseggen 16 km (7 timer)

Gjendebu 12 km (5 timer)

Leirvassbu 22 km (7 timer)

Skogadalsbøen ?? km (6 timer)

Fondsbu om Fleskedalen eller Uradalen ca 30 km, 8 timer / Eller mot Årdal

Etter det jeg kan se av snødybde data og webkameraer er det bart fram til Gjendebu, men opp mot Leirvassbu ser det ut til å ligge noe snø. Også fra Skogadalsbøen mot Fondsbu over Sløtafjellet ser det ut til å ligge noe snø.

Har noen vært i området de siste dagene, og er det mulig å følge denne ruta så tidlig på sommeren ?

Har noen andre forslag til en rute for årstiden, evt. lenger vest i nærheten av Sognefjorden eller Sør mot Hardangerfjorden?

Langs ruta jeg foreslå ovenfor kan det vel bli ganske kaldt (ned mot 0), spesielt for telting om det regner. Så varmere ruter med mindre sjanse for snø er kanskje det beste.

Etter det jeg kan se er det forsatt en del snø i Stølsheimen også.

Håper noe har noen tips og erfaringer å dele med meg :)

Takk

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.