Gå til innhold
  • Bli medlem

Avtalebrytere finnes i alle fasonger


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Gjest PaperCut

Igår kveld utvekslet jeg epost med en på finn for å kjøpe en vare (billige saker, bare 300kr). Foreslo å betale på forhånd og hente senere i uka.

Kl 08.15 fikk jeg beskjed "Det går bra, takk for handel så langt" og kontonummer.

Kl 08.50 fikk jeg beskjed om at "siden jeg ikke har hørt noe, solgte jeg til en som kom på døra. Hvis du har betalt inn noe skal du få pengene tilbake".

Er det så vanlig å bryte avtaler?

Jeg bryr meg ikke så mye om at jeg ikke fikk akkurat denne varen - det er andre som selger. Men dette er første gang på lenge at jeg har møtt noen som så utilslørt driter i en inngått avtale som var så klar.

Dette var dagens lille frust, godt det blir en fin dag på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj. Det skal så lite til for å irritere andre mennesker. Sånn adferd som dette burde vært unngått av selgeren når det forelå en avtale om å overføre penger.

Jeg har flere ganger brutt løse avtaler med folk som sier de skal tenke på det, og gir således ett inntrykk av at det er flere andre interessante objekter, slik at kjøp ikke er sannsynlig. Da selger jeg til førstemann til mølla som byr over den tenkendes sum. Men dersom det er foretatt avtale om overføring så anser jeg varen som solgt i minimum to dager, før jeg begynner å lure på om kjøper har brutt avtalen ved ikke å føre over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Æsj. Det skal så lite til for å irritere andre mennesker. Sånn adferd som dette burde vært unngått av selgeren når det forelå en avtale om å overføre penger.

Jeg har flere ganger brutt løse avtaler med folk som sier de skal tenke på det, og gir således ett inntrykk av at det er flere andre interessante objekter, slik at kjøp ikke er sannsynlig. Da selger jeg til førstemann til mølla som byr over den tenkendes sum. Men dersom det er foretatt avtale om overføring så anser jeg varen som solgt i minimum to dager, før jeg begynner å lure på om kjøper har brutt avtalen ved ikke å føre over.

Jeg er enig med deg, det er en del som sier de skal ha - og så blir det stille. Men uansett så sender jeg en beskjed først hvis jeg er lei av å vente.

Nå sto jeg opp først kl 09, så jeg hadde ikke rukket å sette over penger på de tre kvarterene han brukte på å bekrefte avtalen, og så bryte den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.