Gå til innhold
  • Bli medlem

Bæring fra Haugen?


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Jeg har kun gått turen Røa - Roasten og videre innover en gang, de øvrige gangene jeg har vært i Femundsmarka/Rogen har jeg startet i Sverige. Vi har brukt en Ally 17DR der fem gangene vi har vært der.

Fimax (også medlem på FF) og jeg syntes turen opp fra Røa var ganske grei.

Vi fulgte stien opp, bare tøys å skulle forsere elva oppover, ikke vært innsatsen etter min mening. Ally'en var sammenpakket og fordelt på sekkene våre.

Jeg har altså ikke gått fra Haugen men har lest et par steder om det da jeg selv har lurt på denne varianten til en annen gang.

Ta en titt på disse linkene:

http://helgepaatur.blogspot.com/2009/06/fra-elga-til-rvollen.html

http://members.tripod.com/~Anders_Gilljam/frames1/2003.html (med noen bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bære kano opp til Røvoltjønnan er det bedre å starte et par km nord for Haugen. I storvika. Aldri gått her selv, men vet at det er vanlig utgangspunkt for de som tar taxibåt inn så det går sikkert sti der. Blir en del kortere enn fra Haugen. Bør absolutt ikke være noe problem. Ikke noe problem opp den vanlige stien fra Haugen heller. Ikke noe verre enn opp fra Røosen. Men du får ei ekstra bæring ned til Roasten etterpå, her kan det være litt kronglete med skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og og sønnen min bar allyen opp fra Storvika til Røvoltjønna for et par år siden. Det er en grei tur. Jeg ville ikke ha valgt å bære fra Haugen om været tillater å padle på Femunden. Vi padlet forøvrig fra Elgå til Storvika med et par dager loffing og fisking videre til Roasten og ned Røa. Det er en veldig fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør padle til sandstranda i storvika, derfra er det ca en snau times tur opp til røvolltjønnan. Det er blokkland hele veien, så godt fottøy er et must. Det er i tillegg relativt jevn stigning, så vi gikk to turer da vi var der tidligere i vår. En tur med pakning og en tur med kano.

God Tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.