jetnan Skrevet 12. juni 2011 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har straks ferie og ønsker å prøve meg på én dag eller to i en lakselv i Rogaland. Det har lenge vært en drøm å få laks på kroken. Jeg er ikke inne i gamet og lurer på om noen har tips til hvor jeg bør gå for å få en fin opplevelse og ålreit sjangs for å få napp. Jeg er takknemlig for alle tips Siter
REs Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Det finnes frisoner øverst i Figjoelva, men der er nok skjangsene for fisk mindre. Figjoelva er veldig avhengig av god vassføring. Ellers er vikedalselva bra og elva inne i Dirdal. Bjerkreimselva er også veldig bra noen steder, men jeg vet ikke hvor det er lettest å få tak i fiskekort. Skal du fiske laks så er det lettest å få tak i kort hvis du melder deg inn i en av de lokale jeger og fiskerforeningene. Jeg er medlem av Stavanger og Rogaland j & f. og Forsand J & f. Jeg er ikke sikker på hvor du får tak i kort i Dirdal, men det er en som selger fiskeutstyr like ved veien nede ved fjorden, han vet det sikkert. I Vikedal tror jeg du kan kjøpe kort på en av butikkene i sentrum. Det gikk i hvert fall for en del år siden. Siter
Hawken Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 http://www.dirdalselva.no/www.dirdalselva.no/DIRDALSELVA/DIRDALSELVA.html Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.