Gå til innhold
  • Bli medlem

Neådalssnota


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Jeg må oppå denne stastinden sentralt i Trollheimen.

Kan noen anbefale rute - uten klyving ! - fra Gråhaugen ?

eller er Storlidalen mer luggumt ?

Starter i Orkdal.

post-511-133474389029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Hei, kanskje litt sent svar dette, men jeg prøver meg..

Jeg har vært her oppe et par ganger, og har begge gangene gått fra Storlidalen. Jeg har da gått opp dalen øst for Neådalspiggen, og her opp er det ikke noe problemer å komme til toppen. Vinterstid har du også muligheter for en flott nedkjøring denne vegen.

Gråhaugen vet jeg ikke hvor ligger, så det kan jeg ikke uttale meg om. Fra Storlidalen (Storlia) er toppen mulig å gå på en lang dagstur, men jeg vil anbefale å gå et stykke inn med telt først.

Ellers vil jeg anbefale en overnatting oppe i lia nær toppen (se bilde). Bedre får du det vel neppe.... :?

post-48-133474389828_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg må oppå denne stastinden sentralt i Trollheimen.

Kan noen anbefale rute - uten klyving ! - fra Gråhaugen ?

eller er Storlidalen mer luggumt ?.

Regner med du snakker sommertur? Da anbefaler jeg at du går fra Kårvatn, lang tur, så du kan gjerne overnatte i Neådalen (fint å fiske!). Fra Kårvatn opp Neåstien til Øvre Neådalsvatnet (flotte teltplasser), opp Snotbotnen og opp på Neådalssnota. Du skriver "uten klyving", du må nok nedpå med hendene opp på bandet mellom "piken" og "snota" - har ikke gått fra Storli men det kan hende du slipper klyving da.

For vinterbeskrivelse se:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1111

Mattis: Gråhaugen ligger mellom Follsjøen og Gråsjøen i Folldalen, og er ett ypperlig utgangspunkt for ski og fotturer til den "andre" Snota i Trollheimen. Å gå på Neådalssnota derfra ville bli en laaaaaang dagstur.

Fine bilder fra "Hølstoin" forresten Fjellfinn http://www.krovoll.net/Helgetun/index.html, gikk akkurat samme turen i april i fjor, mye mindre snø i fjellet da. Vi planla Rinnhatten, men kom aldri så langt - fint i området rundt Stomprøsetra ja, fantastisk skiterreng!

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Ble egentlig litt kuren av denne veien - så jeg gikk opp på Salen istedet.

Gikk på ski fra Kårvatn opp i Naustådalen, opp på Strankåbotnfjellet og videre opp på Salen for et par år siden, det var til å bli "kurin" av det!, føltes som verdens lengste motbakke!

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Vi møttes nesten på Ruten i helga Arild, vi var der på lørdag - ser på Trollheimsporten at du var der på søndag. Vi gikk opp fra Rindalssida, fin tur og skiføret er jo bare helt......

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.