hfdgj Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei, noen som har noen forslag til en 2-3-dagers tur i fjellet? Foretrekker hytte til hytte - men hvorvidt de er betjent eller ikke er uten betydning. Et premiss må være at start- og sluttsted kan nåes med kollektivtransport da vi ikke har tilgang til bil. Evt. en kort taxitur. Forslag taes i mot med takk! Edit: Naturligvis gåtur vi snakker om, ikke ski Så forholdene bør jo være greie for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eirikmik Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det er sikkert enklere for folk å komme med forslag når de vet sånn ca hvor i landet dere befinner dere, ellers kan det bli en lang taxitur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hfdgj Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Hehe, sant - vi bor i Oslo! Har sett litt på UTs forslag om Blefjell og Norefjell - men adkomsten er så som så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Kaldenord Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 I Forhold til Norefjell så er det kollektiv muligheter fra Oslo med noen av ekspressbussene til vestlandet. Fra Noresund sentrum er det omlag 7km luftlinje, antar rundt ei mil langs vei opp til skisenteret, her går det ikke kollektiv transport så en står mellom taxi eller fottur. Fra "hovedveien" og opp til skisenteret så er det i underkant av 3 km i luftlinje, men skisenteret ligger nok på rundt 1000 meter og veien på 2-300, så det er en del høydemetre der. En skal jo da sannsynelig videre til Høgevardehytta også og da blir det enda fler høydemetre. Merket sti starter fra skisenteret. Hadde med noen arbeidskollegaer på Norefjell 1. mai helga, gikk da fra Toveseter til Høgevarde og tilbake. Vi brukte omlag 6 timer mellom hyttene, inkl pauser. Men å starte fra den siden er nok enda vanskeligere å få til med kollektiv transport. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eirikmik Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hvis Jotunheimen lokker kan buss med Nor-Way Bussekspress til Beitostølen være et alternativ, eventuelt et stykke lenger opp på fjellet med taxi derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hfdgj Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Takk skal dere ha. Skal sjekke ut mer på Norefjell. Hva med Hardangervidda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brage Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei ! Tanken på å gå til Helberghytta virker fornuftig på meg selv om jeg personlig ikke har vært der. Dere trenger en DNT-nøkkel. Se forøvrig www.turistforeningen.no. Se også www.hardangerviddanett.no Gog tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tolli75 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Bruk toget Ta toget til Haugastøl, gå til Krækkja ca.4 timer og videre til Finse ca.8 timer. Får dere fint vær er ruta til Finse veldig flott. Eventuelt kan dere gå til Heinster og videre til Ustaoset. Det går også bussrute over riksveien mellom Geilo og Odda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aspiranten Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg hadde brukt toget til Hallingskeid, Finse eller Haugastøl uten å tenke meg om hvis jeg hadde bodd i Oslo. Særdeles vakkert område og gode muligheter for kollektivtransport. Det går også buss på Rv.7, mellom Ustaoset og Odda hvis jeg ikke tar helt feil. Så man -må- ikke gå tilbake til toglinja, men ta bussen til den etter å ha kommet tilbake fra hyttene inne på vidda. Fjellområdene nord for toglinjen er også spennende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.