KSund Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Har eit relativt lett regntøy av merket "Tenson" liggande. Einaste som er dumt, er at det ikkje held vatnet ute. Ser dråpane trekk lett inn i stoffet, og eg blir våt! Korleis kan eg best halde meg tørr? Er det mulig å få impregnert regntøyet? Kva slags impregnering er evt. anbefalt? Siter
Chris B. Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Hvilket stoff er regntøyet av? Det finnes jo impregnering for alt fra bomull til gore tex Siter
KSund Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Skrevet 9. juni 2011 Materialet er Tenson MPC http://www.tenson.com/material.html Siter
Nisso Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Regner med at type Nikwax TX 10 funker.. Høres ut som rimelig standard polyestermembran. Siter
KSund Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Skrevet 9. juni 2011 Kjem det til å bli så bra at vannet "pærler" seg på stoffet med impregnering? Eller er det kun "nytt-produkt-luksus"? Siter
Chris B. Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Vask jakka/buksa først med Nixwax Tech Wash, følg vaske-annvisning nøye. Bruk lav sentrifugering. Hvis tapede sømmer har begynt og løsne i kanter bør plagget ikke vaskes. Bruk Nixwax TX.DIRECT wash-in for impregnering. Samme vaske program som forrige. Da skal det være godt som "nytt". I hvertfall så bra det kan bli. Siter
KSund Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Skrevet 9. juni 2011 Da blir det nok ein tur på butikken imorga for å kjøpe dette settet: http://www.gsport.no/produkt/719580%28BC_7%29/nikwax-tech-washtx-direct-impregneringspakke/ Håper det kan redde regntøyet mitt Siter
Nisso Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Kjem det til å bli så bra at vannet "pærler" seg på stoffet med impregnering? Eller er det kun "nytt-produkt-luksus"?¨ Kommer litt an på hvor slitt det er. Perleeffekten oppnås best ved hjelp av ytterstoffets vannavstøtende egenaskaper sammen med små "hår" som perler vannet (sånn er det hvertfall på Gore-Tex ol membraner) Etter hvert vil hvertfall disse hårene enten legge seg/bli dekket av skitt/bli slitt bort, og du vil dermed miste noe av perlefunksjonen. For å "fikse" det, husk å vaske skikkelig først (fjerne skitt), impregnere, varmebehandle/tørketromle på lav varme (reise hårene). Er de slitt bort er det ikke så mye du får gjort med det Uansett, impregnering hjelper til en hviss grad, men er det membranet du har slitt hull på blir det som å bruke en avis som paraply - det holder en stund, men... Lykke til Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.