Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eit relativt lett regntøy av merket "Tenson" liggande. Einaste som er dumt, er at det ikkje held vatnet ute.

Ser dråpane trekk lett inn i stoffet, og eg blir våt!

Korleis kan eg best halde meg tørr? Er det mulig å få impregnert regntøyet?

Kva slags impregnering er evt. anbefalt?

Annonse
Skrevet

Vask jakka/buksa først med Nixwax Tech Wash, følg vaske-annvisning nøye. Bruk lav sentrifugering. Hvis tapede sømmer har begynt og løsne i kanter bør plagget ikke vaskes.

Bruk Nixwax TX.DIRECT wash-in for impregnering. Samme vaske program som forrige.

Da skal det være godt som "nytt". I hvertfall så bra det kan bli.

Skrevet
Kjem det til å bli så bra at vannet "pærler" seg på stoffet med impregnering? Eller er det kun "nytt-produkt-luksus"?
¨

Kommer litt an på hvor slitt det er. Perleeffekten oppnås best ved hjelp av ytterstoffets vannavstøtende egenaskaper sammen med små "hår" som perler vannet (sånn er det hvertfall på Gore-Tex ol membraner) Etter hvert vil hvertfall disse hårene enten legge seg/bli dekket av skitt/bli slitt bort, og du vil dermed miste noe av perlefunksjonen. For å "fikse" det, husk å vaske skikkelig først (fjerne skitt), impregnere, varmebehandle/tørketromle på lav varme (reise hårene). Er de slitt bort er det ikke så mye du får gjort med det :D

Uansett, impregnering hjelper til en hviss grad, men er det membranet du har slitt hull på blir det som å bruke en avis som paraply - det holder en stund, men...

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.