Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei skal opp i gaula, nermere bestemt haltdalen første uke i sommerferien.

Det jeg lurer på er de beste slukene og spinnerne til laksefiske.

noen jeg ahr plukket ut allerede:

møresilda 32 g

storauren 45g

meps long rainbow str 5 og 4

meps long salmon str 5 og 4

flere forslag?

på forhånd takk :)

Annonse
Skrevet

Du har vel kjøpt bra saker allerede.

Poenget med lakse-/elvespinnere er jo at de er laget for å kaste oppstrøms (lettroterende skje) så man får et større fiskefelt. Hvor stor forskjellen egentlig er, kan man jo lure på.

Fikk pakke fra GrejOnline idag med Vibrax Salmon/33 g og valgte istedenfor Abu Salmon to Abu Reflex/18 g. Abu-ene er kanskje litt lette, men tenker smålakselv og til annet bruk også.

I Namsen tas mange med wobbler så det blir vel å prøve div. etter magefølelsen - inkl. mark.

Oppi Gaula er jo Trønderskjea populær, vet om en som nylig fikk laks på 5,6 kg med den. Den skal ha evnen til å gå dypt, men det er vel ikke så stor forskjell.

Jeg stoler mest på flaksen :) - og skitt laksefiske.

Skrevet

Snakk med de lokale og kjøp et par av det de anbefaler når du kommer opp dit. Ellers er jo laksefiske stort sett kasting og kasting i dagevis mellom hver fisk, så det er en fordel å ha en de å veksle mellom når ingenting virker. det hjelper liksom å prøve en ny sluk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.