Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til en barnevennlig topptur i Lofotenområdet? Barna er 9 og 10 år gamle. Vi gikk Besseggen i fjor, det gikk greit med mange hyggelige Kvikklunch-pauser underveis. De liker å være på tur. :)

Annonse
Skrevet

Er det noe som Lofoten har nok av, så er det fjell! I alle varianter. Det finnes mange fjell som jeg trur kan være innen rekkevidde for dere, virker å være litt vant med stein og høydemetere?

Vestvågøy har mange lettgåtte topper. Denn linken her http://www.home.no/tipatopp/ viser plasseringen av fjellene som er med på "ti på topp". Et av de flotteste der er nok Justadtinden. En lengre fjelltur i "lofotsk" perspektiv, men lettgått. Absolutt å anbefale på en soldag!

De fleste fjellene i Lofoten ligger lett tilgjengelig (rett fra hoveveien omtrent) og mange har godt synlige stier.

Skrevet

Hvis du befinner deg i Svolværområdet, er det en barnevennlig tur til toppen av Glomtind. Flott utsikt. Litt bratt på slutten, men ikke værre enn at barn klarer det fint. Turen starter med å gå gammelveien til toppen av Rørvikskaret. Derfra følges sti opp ryggen. Nedenfor kan du se bilder fra turen.

post-66-133474751208_thumb.jpg

post-66-133474751224_thumb.jpg

post-66-133474751236_thumb.jpg

post-66-133474751247_thumb.jpg

Skrevet

Kunne hatt lyst til å gå opp på Møysalen, men tror at det kan bli i tøffeste laget for barna ettersom jeg leser. Er det noen som har erfaring med det?

Skrevet

Jeg var der for et par år siden. Det er en relativt lang tur, men det er muligheter for telting nede i dalen. Er lagt ut kjetting på de mest utsatte partiene. Vi brukte 10 timer t/r. Litt vanskelig å si om turen er for voldsom for barna. Syntes selv jeg var flink å gå i den alderen, men det kommer helt ann på :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.