sykkeline Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Noen som har forslag til en barnevennlig topptur i Lofotenområdet? Barna er 9 og 10 år gamle. Vi gikk Besseggen i fjor, det gikk greit med mange hyggelige Kvikklunch-pauser underveis. De liker å være på tur. Siter
Lofotpia Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Er det noe som Lofoten har nok av, så er det fjell! I alle varianter. Det finnes mange fjell som jeg trur kan være innen rekkevidde for dere, virker å være litt vant med stein og høydemetere? Vestvågøy har mange lettgåtte topper. Denn linken her http://www.home.no/tipatopp/ viser plasseringen av fjellene som er med på "ti på topp". Et av de flotteste der er nok Justadtinden. En lengre fjelltur i "lofotsk" perspektiv, men lettgått. Absolutt å anbefale på en soldag! De fleste fjellene i Lofoten ligger lett tilgjengelig (rett fra hoveveien omtrent) og mange har godt synlige stier. Siter
ods Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Hvis du befinner deg i Svolværområdet, er det en barnevennlig tur til toppen av Glomtind. Flott utsikt. Litt bratt på slutten, men ikke værre enn at barn klarer det fint. Turen starter med å gå gammelveien til toppen av Rørvikskaret. Derfra følges sti opp ryggen. Nedenfor kan du se bilder fra turen. Siter
sykkeline Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Skrevet 4. juni 2011 Spennende. Jeg får skrive ut og ta med på ferie så får vi se hvor vi havner. Takk for info. Siter
sykkeline Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Skrevet 5. juni 2011 Kunne hatt lyst til å gå opp på Møysalen, men tror at det kan bli i tøffeste laget for barna ettersom jeg leser. Er det noen som har erfaring med det? Siter
Lofotpia Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Jeg var der for et par år siden. Det er en relativt lang tur, men det er muligheter for telting nede i dalen. Er lagt ut kjetting på de mest utsatte partiene. Vi brukte 10 timer t/r. Litt vanskelig å si om turen er for voldsom for barna. Syntes selv jeg var flink å gå i den alderen, men det kommer helt ann på Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.