Gå til innhold
  • Bli medlem

Fottur i Rondane.


eplemoss

Anbefalte innlegg

Ferdafolk og anna fintfolk!

Er det noen som sitter inne med et godt tips til en fottur i Rondane. Gjerne en fire - fem dager , med gode dagsmarsjer og muligheter for overnatting på betjente hytter ? Et par av oss ønsker å ende opp i Otta, men ellers står vi fritt med hensyn til start etc.

Gjerne på DNT Rondane Nord kartet

Alle tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til fjellforum.

Nå er det jo ymse hva folk anser for gode dagsmasjer :x

Hva med å starte turen på Hjerkinn, gå til Grimsdalshytta og overnatte der.

Dag 2 går bl.a. annet gjennom Dørålsglupen til Dørålseter med overnatting der.

Dag 3, fra Dørålseter, kan man gå til Rondvassbu (enten gå hele veien eller evt. ta båten over det siste stykket).

Dag 4 kan man f.eks. plukke en topp rundt Rondvassbu for så å gå ned til Mysuseter (Otta) på ettermiddagen.

Dersom man tar turen dag 3 fra Dørålseter til Bjørnhollia forlenger man vandringsdagene med én (totalt 5 dagers tur). Turen fra Bjørnhollia gjennom Illmannsdalen til Rondvassbu er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er selv interessert i Rondane, og googler etter bilder for å se hva jeg ønsker å oppleve.

Noe som er helt ulikt mye norsk natur er disse bildene, som jeg lurer på hvor er hen på kartet?

http://lh6.ggpht.com/_aVEvt65KGpM/SnBPB5ty1uI/AAAAAAAADEw/Q5KaYw5QWt4/0349-Rondane.JPG

http://picasaweb.google.com/Honza1978/Norsko571172009#5363873744736938962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.