superjon Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Noen som vet hvordan det er med snø nå? Har planer om å gå uten ski på beina ! Finnes det noen som helst mulighet for å gå opp til Rondeslottet? Siter
SturlaS Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har sett flere NorgePåLangs-turer som har rapportert om lite snø i Rondane allerede tidlig i vår, men kjenner dessverre ikke til detaljer... Fint hvis du legger ut status hvis du drar dit til helgen! Jeg har planer om tur litt senere i juni. Siter
SturlaS Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Ble det tur til Rondane i helga? Hvordan var forholdene? Siter
hSkyyy Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Hei. Jeg kom hjem fra Rondane i går. Hadde en fantastisk tur, med flotte forhold. Vi gikk fra Rondvassbu-Dørålseter-Bjørnhollia, over storronden, og tilbake til Rondvassbu. Strålende vær, tørr stein, men endel snø, og litt is på Storronden. Siter
mikaelpgm Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Hei. Vi er to som skal gå i rondane fra fredag kveld til søndag formiddag. Noen tips? Siter
SturlaS Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Takk for info hSkyyy! mikaelpgm: Du må vel først bestemme deg for hvor du skal "gå inn" (sør, øst, nord) og videre hva målet er. Jeg sitter og planlegger 4-5 dagers tur i Rondane selv for tiden. Planlegger å starte i øst (Gammelgården) og tar sikte på å legge opp ei rute som skal ta meg på alle 2000 m.-toppene. Hvis form, vær osv er OK. Regner med 2 overnattinger i Langglupdalen og 2 overnattinger i nærheten av Rondvassbu. Toppene tas i 3 naturlige "sløyfer". Siter
mikaelpgm Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 eneste målet vi har er å gå litt opp mot noen topper. Vi går inn fra sør tipper jeg. Eneste som er litt synd er at vi har så dårlig tid. Siter
hSkyyy Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Mikael: Sett opp camp på Rondvassbu, så har du masse topper du kan gå Siter
SturlaS Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Sikkert lurt å ta med sykkel hvis du har knapt med tid. Regner med du sparer en del på å sykle fra bilparkeringa/bommen til Rondvassbu. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.