Chris B. Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koppen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Frister å si kattugle! En litt annen variant enn vi har her nede i skogen. Artig video. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Dette var nok ingen norsk ugle, men hva var det? Den er nok en tamfugl, noe som heldig vis ikke er lov i Norge. Kan det være en Tyto alba Barn owl eller Tårnugle som vi vel kaller den. Denne opplevde jeg noen ganger på ferie i Toscana Italia. Når det ble mørkt om kvelden kom den seilende lydløst over vinranker og oliventrær, og det hendte faktisk et par ganger at den satte seg på hustaket eller på muren like ved der vi satt og fordøyde kveldens pizza eller pasta. Fin film, hvis den ikke er animert da. http://www.dagsavisen.no/kultur/filmer/article510544.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det er en tårnugle ja. Den er faktisk observert en del ganger her i landet også, men jeg tror ikke den hekker lenger nord en Skåne og Danmark. Husker at en av dem skremte vettet av meg ei natt i Ungarn da jeg noe ustø var på vei tilbake til herberget jeg bodde på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Den er faktisk observert en del ganger her i landet også, men jeg tror ikke den hekker lenger nord en Skåne og Danmark. Jeg vet at den er opservert i sørnorge flere ganger, men vet du om det er påvist hekkende tårnugle i norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg har ikke hørt om det. Den er vel en såpass sjelden gjest her i utgangspunktet, så det er vel tvilsomt. Da må det i så fall ha vært tilbake til vikingetida/tidlig middelalder da klimaet var en god del varmere enn nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.