steelsound Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Heisann! Skal på tur til Kilimanjaro til høsten og lurte litt på denne til dagstursekk: http://www.xxl.no/sykkel/personlig-utstyr/sekker-drikkesystem/camelbak-hawg-nv-1060310 Virker veldig grei der du får plass til det nødvendigste og du slipper drikkeflaskene. Noen som har noen erfaringer å dele om denne? Takk! Siter
Kristian123 Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Den reimen som er til å stramme over brystet tror jeg er av typen som faller av hvis jeg ikke tar feil. Løsningen blir å sy den på plass eller lignende. Edit- ser sånn her ut, du ser sikkert hva som mangler...... Ellers så har jeg lenge "ca 3 år" brukt en camelback ryggsekk til dagsturer, og er så langt meget fornøyd. Siter
Nisso Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Camelbak er konge det! Husk at når du fyller drikkeblæren så tar den en god del plass av hovedrommet. Vet ikke hva du skal bære, er det bare pausebekledning, litt niste og stash så er den sikkert konge. Noe mer enn det ville jeg hvertfall sett på en større modell. Siter
steelsound Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Skrevet 23. mai 2011 Ja, det blir nok bare en sekk til kamera og litt ekstra bekledning. Så det virker ganske greit med en slik sekk. Vet dere om det er mulig å få røret isolert, ettersom det er mulighet for at vannet vil fryse der opp mot toppen. Siter
Gjest PaperCut Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er enig med Nisso... det blir fort fullt i en slik. Jeg har hatt en Camelbak Blowfish i to sesonger (utvides fra 15.2 til 19.7l) - og den er forsåvidt kurant så lenge det bare er småsaker jeg skal ha med. Jeg ville absolutt vurdert f.eks 2011 versjonen av Camelbak Fourteener. http://camelbak.com/Sports-Recreation/Packs/2011-Fourteener.aspx Siter
steelsound Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Skrevet 23. mai 2011 Ja, den såg kanskje ut som et bedre alternativ til det jeg er ute etter. Ser og at det går an å kjøpe ferdig isolerte slanger. Takker for alle svar! Siter
Gjest PaperCut Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Ja, den såg kanskje ut som et bedre alternativ til det jeg er ute etter. Ser og at det går an å kjøpe ferdig isolerte slanger. Takker for alle svar! Isolerte slanger er bra å ha, men jeg gikk senest i helgen i 6 timer i ca 10 blå med åpen slange og det eneste som skjedde var at det begynte å tette seg litt i slangen. Så fort jeg trakk frem litt varmere vann fra blæra, så klarnet det. En kollega av meg har HAWG, men han har ikke prøvekjørt den mye enda. Mulig den er fin hvis man har mange småting man vil plassere i egne rom. Generelt så er flere smårom litt vanskeligere å håndtere enn ett eller to større rom. God tur på Kili, jeg kommer nok etter til neste år Siter
steelsound Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Skrevet 23. mai 2011 Isolerte slanger er bra å ha, men jeg gikk senest i helgen i 6 timer i ca 10 blå med åpen slange og det eneste som skjedde var at det begynte å tette seg litt i slangen. Så fort jeg trakk frem litt varmere vann fra blæra, så klarnet det. En kollega av meg har HAWG, men han har ikke prøvekjørt den mye enda. Mulig den er fin hvis man har mange småting man vil plassere i egne rom. Generelt så er flere smårom litt vanskeligere å håndtere enn ett eller to større rom. God tur på Kili, jeg kommer nok etter til neste år Ja, jeg må nesten se litt på sekkene i en butikk før jeg klarer å bestemme meg. Takk for det! God tur du også! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.