Gå til innhold
  • Bli medlem

Det ser helt forferdelig ut


Anbefalte innlegg

Det merkelige med skuter er at man bare kan frakte utstyr inn med den. Den slutter å virke på vei tilbake og da er man nødt til å kaste alt ekstra utstyr overbord for å komme seg hjem (tomme bensinkanner, tomme whiskeyflasker etc.).

I dette tilfellet er det er same, men på Finnmarksvidda er det allemann som kjører med skuter og når jeg går der til fots forundrer jeg meg også alltid over mengden med søppel som man finner. Som regel ikke den type søppel som folk til fots tar med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede over 20 år siden jeg først oppdaget at Norges største søppeldynge heter "Finnmarksvidda". Satt på spissen, men beskriver forholdene slik jeg møtte dem på min aller første tur til Finnmark i 1989. Selv rasteplasser langs E6 fløt over av søppel. Da jeg i fjor syklet til Nordkapp måtte jeg finne natteleir langs veien. Å finne plass til teltet i nærheten av rasteplasser var ikke enkelt. I alle fall om jeg ville unngå å lage natteleir midt blandt massevis av små-gråhvite dynger med toalettpapir og gammel matemballasje, bleier og så videre. Og en tur ut på vidda og bort fra E6 førte meg raskt til gamle slakteplasser, skinn, materialer av ymse slag, gamle plastkanner og så videre. Veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.