Gå til innhold
  • Bli medlem

Canada på tvers med Lars Monsen (igjen)


Peder K.

Hva synes du om serien?  

35 stemmer

  1. 1. Hva synes du om serien?

    • Terningkast 6
      15
    • Terningkast 5
      16
    • Terningkast 4
      4
    • Terningkast 3
      1
    • Terningkast 2
      0
    • Terningkast 1
      0


Anbefalte innlegg

Så du serien på tv?

Det gjorde jeg og jeg ble helt frelst. For en underholdning! Nå er serien desverre slutt, men det skal komme et nytt program i mars fra en tur her i Norge. Så da kan jeg jo bare glede meg til det B)

Men hva synes du om serien "Canada på tvers"?

Gi ditt terningkast.

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett for lite på serien til å kunne vere med i avstemminga.

I dagens papirutgave av lokallavisa Firda er det eit oppslag om kva ski han

brukte på turen. Begrunnelse: "Finnes ikke bedre ski".

Gjett kva merke han har brukte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annerledes "dokumentar", på en positiv måte. Har fått med meg alle programmene utenom i går, pga jobb. Slukte boken på et par dager rett etter at den kom ut. Vet ikke hva jeg likte best av bok og program, for jeg likte begge deler svært godt. Begge medier har sine fordeler ved formidling. Kanskje jeg skal plukke fram i igjen boken å lese den en gang til B)

Jeg ga en femmer, trekker litt for at serien burde vært tildelt flere timer/min. For å få fram enda mer, for enkelte sekvenser/situasjoner ble litt korte... Men ser helt klart at det er en risiko for at det blir for kjedelig... Ligger garantert en vurdering bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve turen har nok vært en stor opplevelse for Lars Monsen, men for de som foretrekker litt brattere og mer varierende terreng å ferdes i, må det ha fortonet seg noe kjedelig! - Det var jo stort sett flatt hele veien, med enkelte

innslag av elver og vann.

Den eneste variasjonen, var årstidene! Dyrelivet derimot, var interessant å se på! B)

Selve serien var igrunnen ok å se på (en stor prestasjon av L. Monsen å gjennomføre hele turen), men som sagt noe ensformig .....

Jeg ga serien terningkast 4.

__________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bannskap er bra, det viser engasjement... :wink:

Det som jeg syntes var flott var at det fremgikk hvordan han levde på turen... Måten han var i naturen, fascinasjonen hans av dyrelivet, nærheten til bikkjene.

Det jeg savnet var noen minutter om hvordan det faktisk var å komme hjem til kjærringa å unger etter å ha vært på tur i bortimot 3 år... Hadde vært morro å hørt litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lommelun i at det hadde vært gøy med et "etterord". Ellers må jeg bare si at dette er det eneste programmet på tv jeg virkelig har engasjert meg i på lenge. Canada på tvers med Lars Monsen var ukas store høydepunkt for meg og mine kompiser. Det kom foran alt, og vi benket oss foran TV'en. Etter hvert program, var det klart for gjennomgang av dagens episode og utveksling av synspunkt med en kamerat i Tromsø over telefon. Jeg er sikker på at jeg har sett hver episode 3 ganger på nrk nett-tv. Herlig å rømme til Canada ilag med Monsen når du ikke har noe å gjøre.

Kall meg gjerne en geek, men dette programmet vekte mye eventyrlyst hos denne karen. Grønlands-tur har lenge vært en drøm, og den ble ikke svakere nå, for å si det sånn. Jeg har alltid vært et tur-menneske, og det var veldig interessant å se hvordan Monsen følte seg mer hjemme i naturen enn i sivilisasjonen. Det er drøyt å tenke på at mannen har tilbrakt tilsammen 10 år i villmarka. Det blir 1 av 4 netter ute!

Gleder meg til neste program med den karen.

-Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det jeg savnet var noen minutter om hvordan det faktisk var å komme hjem til kjærringa å unger etter å ha vært på tur i bortimot 3 år... Hadde vært morro å hørt litt om.

Jeg trodde kjæresten (hun fra Alaska på langs) og Lars Monsen gjorde det slutt før han reiste ut på denne turen. Stemmer det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at en del folk har gått glipp av episoder av programmet med Lars Monsen.

La meg få minne om at alle episodene ligger på NRK.no. Man må registrere seg for å få lov til se program der, men det koster ingen ting. God fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.