Gå til innhold
  • Bli medlem

Fottur i Trollheimen 2-5 juni


tambarskjelve

Anbefalte innlegg

Hei alle fjellfanter! Er det noen som vet hvordan forholdene er i Trollheiem nå, og hvordan de trolig blir om to uker? Jeg tenker å utnytte himmelspretten til en tre-fire dager i fjellet. Vil helst gå trekanten fra Gjevilvasshytta til Trollheimshytta over Mellomfjellet, og fra Trollheimshytta til Jøldalshytta over Trollhøtta, og deretter ned til Gjevilvatnet. Er dette gjennomførbart til fots, eller bør jeg planlegge en annen tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Var ikke Trondelag (Sylan) det området som fortsatt hadde en del snø i påske? Jeg skulle ikke gå ut fra at alt er bart. Denne ruten du vil gå går ganske høyt. Kanskje bør du vurdere å se på lavere ruter også og tilpasse planen etter forholdene. Ellers er det en fin tur. Prøv å få lokal info om snøforholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det ligger an i dag virker det som det er lettest å ta vinterløypa fra Gjevilvasshytta til Trollheimshytta på ski, såfremt det er permanent kvisting fra ca 900 meters høyde. Fra Trollheimshytta til Gjøldalshytta kan det kanskje være greit å gå Svartådalen, hvor det er relativt flatt terreng, til fots om det er bart, på ski om det fremdeles er snø. Man kan også se an føret fra Jøldalshytta og ned til Gjevilvasshytta, her krysser sommer- og vinterruten flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.