Gå til innhold
  • Bli medlem

Smørstabbtindan - er dette mulig?


Fjellelgen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer ganske enkelt på om den turen jeg har tegnet opp, i slutten av juli, uten breutstyr er mulig.

Hvis bildet er uklart:

Starter på Krossbu. Går opp til Store Smørstabbtinden, videre til Kniven, Sokse, Geite, for så å gå ned til Leirvassbu.

Hvis det er mulig, hvor lang tid tar en slik tur sånn ca.?

post-9945-133474749159_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!! Jeg har nå vært på alle de toppene....men har ikke gått traversen. JEG ville iallefall aldri gått uten sikring på et par av de punktene, men terskelen og evnene er jo forskjellig. Ville nok hatt med noe sikringsutstyr ja...Du ser av 500fjells rapport så er det litt heftig der oppe. Alt blir jo enklere og mer ok med tørre forhold...våt mose og lav kan være nok til at ting blir mye mer risikofylt,- og kanskje man må snu pga mangel av utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå vet ikke jeg hvor mye erfaring du har med høyde og klatring, men turen du har tegnet opp vil kunne by på problemer. Spesielt fra Sokse mot Geite er det litt spenstig om man ikke har gått opp der på forhånd. Hvis det lar seg gjøre ville jeg gått motsatt vei, da er det ikke så ille å snu. Turen er beskrevet i detaljer i rapporten Atomsilda la ved.

Hvis målet er å komme seg fra Krossbu til Leirvassbu så går det i sommerferien daglige føringer (tror jeg) over Smørstabb- og Sandelvbreen. Koster ikke veldig mye.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.