Talionis Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Hei! Er det noen som vet hvordan mulighetene er for å lade elektronisk utstyr på DNT-hytter? Tenker spesielt på hyttene i Rondane og Dovrefjell. Må man betale noe hvis man ikke skal bo på hyttene? Siter
brage Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Hei Talionis ! Finner du en stikkontakt så kan du trygt bruke den til å lade mobilen. Selv har jeg en hånddrevet lader, som samtidig også er en lommelykt, som jeg har med meg. Kjøpt hos Clas Ohlson for en billig penge. Anbefales. God tur ! Siter
Talionis Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Skrevet 16. mai 2011 Fungerer den laderen du har med alle slags mobilladere, eller må man også kjøpe til en adapter? Er det bare en vanlig stikkontakt-utgang? Siter
brage Skrevet 17. mai 2011 Skrevet 17. mai 2011 Hei Talionis ! Ledningen fra laderen må jo i den andre enden ha en kontakt (et "støpsel" om du vil kalle det så) som passer til inntaket på telefonen. Det kan være forskjell på f.eks.Nokia- og Siemenstelefoner - som jeg har opplevd - så da må du bruke en overgangskontakt. Jeg har ikke hatt behov for en slik overgang så jeg vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å få tak i en. Men i verste fall så kan du vel "mekke" en selv ved hjelp av deler fra Clas Ohlson eller gamle telefoner/ladere. Det har jeg gjort for å få til til lading av min store MagLite som nå har andre kontakter enn tidligere. Lykke til ! Siter
Talionis Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Skrevet 17. mai 2011 Takk for tips, dette var virkelig til hjelp Siter
Fjelletssønn Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Portable solcelle ladere er tingen. Du får kjøpt i flere varianter og prisklasser. fungerer utmerket. Selges i flere friluftsnettbutikker feks spotrsnett Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.