Gå til innhold
  • Bli medlem

Copyrightproblemer ved opplasting av videoer på youtube. Her er svaret!


Emil

Anbefalte innlegg

Har du opplevd å laste opp en video på youtube, som du har jobba med og snekra sammen med fete låter og gode greier, for så å få videoen blokkert i samtlige land på planeten? Her er løsningen:

1. Gå inn på dine videoer, finn videoen som er stengt. Under informasjonen om videoen står det 2 setninger: "video stengt for enkelte land" og "vis informasjon om opphavsrett". Klikk på den siste setningen.

2. Nå kommer du til en ny side, nesten nederst på sida står det: "jeg ønsker å lære mer om tvisteforløpet". Klikk på denne setningen.

3. Du er nå på siden som omhandler tvisteforløpet, helt til høyre på siden står det: "Jeg har en gyldig grunn til å bestride dette kravet" og "Ta meg til tvistskjemaet". Klikk på siste setning.

4. Nå er vi på neste trinn "Bestrid krav"!

Her kan en velge mellom tre punkter for bestriding av krav.

Hak av punkt nr 2 ved å klikke på anmerkningssymbolet på venstre side. Videre på punkt 2 står det "forklar kort". Her skal du kopiere og lime inn følgende tekst:

Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use.

Når du har limt dette inn skriver du fornavn og etternavn inn i Signaturfeltet under.

Nederst på siden er det et felt som det står: "Erklæring om at man er i god tro"

Kopier og lim inn teksten som står under:

Jeg er i god tro om at materialet ble deaktivert på grunn av en feil eller uriktig identifikasjon, og at jeg ikke med vitende vilje misbruker denne tvisteprosessen.

Når dette er gjort klikk på fortsett neders på sida.

På siste sida klikker du på "send in tvist".

Du får nå spørsmålet " er du sikker på at du vil bestride dette kravet". Klikk ok.

Nå skal videoen din være åpen, det funka ivertfall for meg.

Om man kan få problemer i henhold til lovgivning pga dette aner jeg ikke, om noen har svaret så si gjerne i fra. Dette er ivertfall en oppskrift som er lett tilgjengelig flere steder på nettet, til og med på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant info. Min tennåringssønn har fått avvist flere vidioer, sansynligvis på grunn av at han har brukt bakgrunnsmusikk han ikke har laget selv.

Bittert etter å ha lagt mye arbeid i en vidiosnutt som du er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ja, ikkje brug musik du ikke har tilladelse til å bruke. ALDRIG brug sange i deres fulde lengde, og undgå dei store bands/labels...

Det er selfølgelig et alternativ. Men det finnes også andre, f.eks speede opp hastigheten til sangene så filteret ikke fanger opp melodien. Ligger fine oppskrifter av dette på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.