Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei! Lurer på å gå strekkningen Sulitjelma - Sorjushytta - inn i sverige - over viriharre og vidre nordover for så å ende opp i Narvik i påsken. Er det noen som har noen erfaringer og tips og komme med? Alt motaes med takk Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brage Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg er ganske godt kjent på denne strekningen, men om vinteren har jeg bare vært i grensetraktene syd for Bjørnfjell og i Abiskoområdet, ja og så nord for Abisko mot Altevann. Det jeg kan si er at terrenget/landskapet burde være enkelt å ta seg fram i også om vinteren. Det er ingen særlig tøffe moter eller utforstrekninger kanskje bortsett fra oppstigningen fra Sulitjelma, men det er bare en del av første dagsetappe. Jeg var en gang på vei sydover fra Abisko (kom fra Altevann), men ga opp og gikk en rundtur tilbake til Bjørnfjell fordi jeg ikke hadde lyst til, alene, å brøyte løype i dyp løssnø hele veien til Sulitjelma. Ruten/løypen er imidlertid godt merket med permanent vintermerking som består av staker av firkantrør med et stort rødt kors i toppen, Hyttene ("stugorna") langs ruten er fine og gode. De står åpne hele året. I Påsken kan du regne med at store deler av strekningen er godt besøkt av andre løpere. God tur !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hei. I februar 2000 gikk vi to kamerater fra abisko til sulis. Turen er stort sett i flatt og lettgått terreng, men med mange muligheter for avstikkere; feks inn i Sarek eller opp til Kebnekaise. Det er mulig å gå hele strekka med overnatting i stugor hele veien. Går man innom Ritsem kan man overnatte på "hotell". God tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.