Ace Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Hei! Jeg skal på en tur i Molladalen i sommer og lurer på om noen har noe tips angående rute og utstyr? Skulle gjerne visst mer om ruta som går gjennom renna, og bladet. Noe spesiellt jeg trenger av sikringsmidler, noe jeg bør passe på, ol? Og noe jeg kan gjøre for å få sekken lettere? Per Siter
frita Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Ligger en del info her, inkl. litt om utstyr: http://iriss.no/web/PageND.aspx?id=10 Siter
essem Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Opp Mohns renna til foten av Bladet trenger du ikke noe utstyr. Renna er markant og lett å finne, kommer du opp til Børresteinen (svær flat steinhelle, 2-3m høy) er det rett opp. Godt synlig tråkk opp mot renna, ganske vanlig fottur, ca samme vanskelighetsgrad som Jønshornet. Siter
gi Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Opp Mohns renna til foten av Bladet trenger du ikke noe utstyr. Renna er markant og lett å finne, kommer du opp til Børresteinen (svær flat steinhelle, 2-3m høy) er det rett opp. Godt synlig tråkk opp mot renna, ganske vanlig fottur, ca samme vanskelighetsgrad som Jønshornet. Har du med hjelm, så ta den gjerne på i renna, særlig om det er annen trafikk der. Kan sprette en og annen stein. Ellers er renna en bratt fottur. Siter
haualand Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Opp bladet trenger du 30m tau, et lite kileknippe, en kamsikring ca str 2 og en 120 slynge du kan henge igjen. Svasko trengs ikke. Bladet er en bitteliten ukomplisert pinakkel (oppskrytt, men stilig). Ta turen innom Mohns og Randers også da. Superfine topper! Lykke til. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.