guzzi Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Jeg trenger noen gode tips til årets siste skitur. Planen er å stikke retning Sognefjellet og ta dagsturer rundt omkring. Utstyret er både Fjellski (Åsnes Nansen) og flunkende nytt randoutstyr. Jeg er ikke interessert i ekstremturer, men normalt fine og greier turer og topper. Regner meg som en middels god skikjører. Det hadde vært strålende å fått til en topptur av et eller annet slag. Jeg har ikke vært i Jotunheimen eller Sognefjellet på vinteren tidligere. Men er kjent i områdene fra sommerturer. Siter
hilmersen Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Anbefaler turen fra Krossbu til Storebjørn/eventuelt bjørneskaret. Turen går på en relativt sett veldig trygg bre gjennom hele Smørstabsmassivet. Denne turen kan tas både på fjellski og rando-ski. Friflyt mener turen er bedre fra Leirvassbu....men jeg er uenig, selv om kjøringen er brattere. Slak cruising i utrolig flott natur er ganske rått. Hvis du vil ha bedre/brattere kjøring er Steindalsnosi en enkel topp. Gravdalstind fra Krossbu er også en fin tur, men litt lengre. Siter
RAS Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Krossbu, Sognefjellshytta å Turtagrø er jo alle gode startpunkter for fine å lette toppture. Storebjørn er ok, men breen kan være lumsk dersom du kommer inn i dei forkerte områder - sidste sommer avslørte store sprekker! Uanset er det jo bre, så du bør vere forberet etter det. Loftet, Veslfjellstinden, Hurrbretinden/Velsbretinden, N. Dyrhaugstind å Lauvnostinden kunne vere andre alternativer som eg lige kommer på. Litt spørgs åssen snøen - eller mangel på samme utvikler sig. Alternativt er det jo ein fin tid til ture på/over Jostedalsbreen, mange fine topper i området her, men igjen krever det ein gruppe som er klar for breferd. Siter
Tarjei Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Er det noen som har en fersk førerapport fra Sognefjellet? jeg ser på disse webcam'sa at det ikke er spesielt mye snø... Siter
Tarjei Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 jeg kan kort rapportere at det 16. mai var nok snø til å gå på ski fra Krossbu til Veslbreatinden uten å bære ski, men det minker fort. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.