kenny28 Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Jeg var tidligere i år en uke på La gomera og gikk fjellturer hver dag og synest at dette var helt fantastisk Nå driver jeg allerede og planlegger neste tur. Har utrolig lyst å reise tilbake til La gomera neste gang og men så har jeg lest endel om Madeira at dette og skal være kjempebra. Er det noen som har erfaring med en av de eller begge ? Tar gjerne imot tips om andre reisemål og Siter
agno Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Madeira er et fantastisk turområde. Det er fjell opp i over 1800 meter, det er flotte levadaer (vannføringssystemer ) som går over hele øya. Dette er oppmurte vannkanaler med flotte stier ved siden av/over. Dette er satt i system, og du kan vandre levadaer i ukesvis. Innimellom kommer man til små landsbyer med små restauranter og noen vannhull. Madeira er ei svært frodig øy. Været er ikke så stabilt som på Kanariøyene, men veldig bra innimellom. Folket snakker portugisisk, litt spansk, engelsk og mye fingerspråk. Var der senest i påsken og gikk mange fine turer. Anbefales for den som er glad i fjell og fottur. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.