JanH Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 KJØP IKKE VARER FRA WWW.AMFIBI.NO. Jeg har problemer med denne leverandøren. De har ingen link mellom lagerførte varer og varer i sin nettbutikk. De lover varene gang på gang men ingen ting skjer. Nå etter flere uker med purringer svarer de hverken på mail eller telefon. En kamerat opplever samme greie, han har i tillegg betalt med Visa og pengene er trekt fra konto men ingen varer dukker opp. Han har nå prøvd å ringe i dagesvis, sendt 7 - 8 mail men utem hell. Har også hørt fra andre om samme probelem så ett godt råd her må være: HOLD DERE LANGT UNNA SLIKE USERIØSE AKTØRER. Bruk heller Sportsnett og andre med 100% service og oppfølging. Siter
borgern Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Kjenner bare sjappa fra selve butikken. Har fungert fint hver gang jeg har vært innom der, men jeg har aldri handlet på nett der siden det tar meg 15 min å kjøre dit. Siter
Hege P. Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Jeg har lignende erfaringer som deg, JanH. Bestilte min Hiker+ der, men ga opp og fikk til slutt avbestilt. Fikk handlet et annet sted, og da kom varen i posten allerede dagen etter bestilling. Når jeg handler i en ukjent nettbutikk for første gang liker jeg helst å bestille i oppkrav dersom det er mulig. Kommer ikke varen, så betaler man ikke heller. Er alt OK kan man jo betale på forhånd neste gang. Siter
Timmey78 Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Fortsatt ingen problemer med Amfibi jeg da og jeg har handlet MYE hos de.. Venter fortsatt på teltet mitt, men de har informert meg om leveringstid og den har jeg akseptert. Det jeg eneste jeg har å utsett på de er at det kan være litt irriterende når de tilsynelatende har ting på lager når man bestiller for så å måtte skaffe det hos underleverandørene sine. Men de bruker rask frakt så jeg har flere ganger fått ting sendt ekspress uten ekstra kostnad. Siter
JanH Skrevet 27. april 2011 Forfatter Skrevet 27. april 2011 Fortsatt ingen problemer med Amfibi jeg da og jeg har handlet MYE hos de.. Venter fortsatt på teltet mitt, men de har informert meg om leveringstid og den har jeg akseptert. Det jeg eneste jeg har å utsett på de er at det kan være litt irriterende når de tilsynelatende har ting på lager når man bestiller for så å måtte skaffe det hos underleverandørene sine. Men de bruker rask frakt så jeg har flere ganger fått ting sendt ekspress uten ekstra kostnad. Enig der, greit å forholde seg til leveringstider som det opplyses om men det var i uke 14 i dette tilfellet, dvs for over 3 uker siden. Blir det forsinkelser forventer jeg at de gir beskjed... Siter
Aspiranten Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Har bare supre erfaringer med handel fra amfibi.no Kjipt at det skjer glipper innimellom og det oppleves som surt for den det måtte gjelde :\ Siter
Lofoten Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Bestilte nylig ally kano med diverse utstyr og fikk det levert som forventet med postgangen. De hadde glemt en rull med forsterkning, men da jeg sendte mail til dem fikk de avgårde en ny rull samme dag! Har ingenting å utsette på servicen. Siter
uppis Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Har kun gode erfaringer med Amfibi.no Støttes! Siter
Zabel Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 bestilt et par ganger derfra jeg også. gode erfaringer. bestilte noe de ikke hadde på lager en gang, men som det sto at de hadde. fikk ikke noen automatisk beskjed om dette, men når jeg etterspurte orderen over mail, fikk jeg kjapt svar om at de måtte bestille fra leverandør. mottok varen innen forespeilet tid. ser ut til at flere er fornøyd her inne: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=21706&highlight=amfibi Siter
Fjellbokken Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Eg har også dårlig erfaring med Amfibi. Bestilte noe eg trengte til en tur i god tid før turstart. Eg poengterte også at det var viktig at eg fikk utstyret før turstart. På nettsiden deres står det at hvis leveringstiden overstiger 3-5 dager vil kunden få beskjed. Eg fikk aldri noen beskjed, selv om leveringstiden ble flere uker. Da eg over to uker etter bestillingen kom hjem fra turen og enda ikke hadde fått varene, ba eg om heller å få pengene tilbake. Amfibi valgte da å plage meg som kunde enda mer med å sende meg varene. De har dessverre ikke skjønt at det er kunden som bør stå i sentrum og ikke dem selv. Siter
famjsv Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Eg har også dårlig erfaring med Amfibi. Bestilte noe eg trengte til en tur i god tid før turstart. Eg poengterte også at det var viktig at eg fikk utstyret før turstart. På nettsiden deres står det at hvis leveringstiden overstiger 3-5 dager vil kunden få beskjed. Eg fikk aldri noen beskjed, selv om leveringstiden ble flere uker. Da eg over to uker etter bestillingen kom hjem fra turen og enda ikke hadde fått varene, ba eg om heller å få pengene tilbake. Amfibi valgte da å plage meg som kunde enda mer med å sende meg varene. De har dessverre ikke skjønt at det er kunden som bør stå i sentrum og ikke dem selv. Samme erfaring med en reklamasjon nylig. Siter
Kristian123 Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Det er nok som med alle bedrifter at det blir litt knussel innimellom, dette løses som oftest med god gammal dialog. Kan si at alle bestillinger jeg har gjordt fra Amfibi.no har gått knirkefritt. det er også snakk om ganske mange kjøp. Bestilte nylig et telt fra dem, og fikk første arbeidsdag beskjed om at det hadde de ikke på lager, så jeg måtte vente til neste uke. Ønsker også å vise til tidligere tråder hvor Amfibi.no blir nevnt. Jeg er uansett meget fornøyd med dem så langt. Edit- Jeg synes trådstarter gir amfibi ganske hard medfart med sitt inlegg, så jeg sender en mail til dem angående denne tråden, og håper de kanskje kan delta og forklarer hvorfor problemene oppstår. Siter
Gjest Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Bestilte utstyr for 10000-12000tusen hos amfibi til en langtur, og de lovet å ha alt klart til meg når jeg skulle hente utstyret. Da jeg kom frem, etter 2-3t med kjøring, sto alt utstyret klart, så det var bare å dra kortet, og kjøre lykkelig hjem igjen. Har nylig bestilt en vare der, og dagen etter bestilling, fikk jeg mail om at varen var sendt. Så for min del har de endel å gå på, og jeg handler gjerne med amfibi igjen. Siter
Dalegudbrand Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Bare positive erfaringer med Amfibi. Sist virket ikke riktignok ikke nettbetalingstjenesten deres (en feil utenfor deres kontroll vil jeg tro), men etter at min e-post ble besvart nesten før jeg hadde sendt min forerspørsel var avtalen at jeg skulle bestille det som postoppkrav, og oppkravsgebyret ville bli trukket fra. Som sagt så gjort, alt forløp uten hindring og til alles tilfredsstillelse. Siter
Eirik78 Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Jeg synes dette er fortjent og rettferdig kritikk av amfibi, igjen... Hadde jeg møtte samme problemet med butikken første gang jeg handlet derifra slik som trådstarter, så hadde jeg også blitt misfornøyd og heller aldri handlet der igjen. Men etter å ha fått det jeg har blitt lovt første gangen, og opplevd god reklamasjonsbehandling flere ganger, så har jeg handlet der oftere enn jeg kanskje ellers hadde gjort. For det er ikkeno som er så irriterende som de gangene jeg bestiller varer fra amfibi, eller andre, og jeg ikke får noen tilbakemeldinger, ingen svar på mail, og varene kommer flere uker etter det ble lovt. Det er veldig varierende hvilke kundebehandling som amfibi tilbyr kundene fra gang til gang. Om en ikke har store krav til at en slik service blir vist kunden hver gang, så er amfibi en grei plass å handle på. Varene man bestiller kommer _alltid_, man vet bare ikke alltid når, og annenhver gang ser det ikke ut til at betjeningen ønsker å kommunisere dette til kunden Edit: Vil også kommentere siste avsnitt til TS: Jeg er uenig med deg om at feks sportsnett gir 100% service, hverken de eller sportslageret er av de smidigste jeg har møtt på til tider. Men godt mulig de alltid svarer på tlf Siter
Salmiak Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Jeg er uenig med deg om at feks sportsnett gir 100% service, hverken de eller sportslageret er av de smidigste jeg har møtt på til tider. Men godt mulig de alltid svarer på tlf Til info: sportsnett har ikke telefon og oslosportslager har jeg aldri kommet igjennom til. Selv har jeg bare gode erfaringer med Amfibi, selv om jeg et par ganger har måtte vente litt lenger enn planlagt. Har derimot alltid fått tilbakemelding på ordren uten å møtte spørre om det. Siter
Detlef Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Bare positive erfaringer med Amfibi. ........ Samme her Siter
jens e Skrevet 4. september 2012 Skrevet 4. september 2012 Dårlige erfaringer her... Bestilte et par sko. Etter en uke fikk jeg mail om at de ikke var på lager, men at de ventet de i løpet av få dager. Greit nok. En uke senere får jeg mail om at skoene er sendt (og pengene trukket fra konto). Etter nok en uke tok jeg kontakt da jeg ikke hadde mottatt skoene. Etter fire dager fikk jeg svar. Skoene hadde blitt holdt igjen fordi det var feil størrelse. Igjen fikk jeg beskjed om at de skulle bestille skoene og at de skulle komme i løpet av få dager. Da jeg ikke hører noe tar jeg kontakt etter nok en uke. Får svar en uke senere om at de hadde mottatt feil størrelse og feil farge... Skoene skulle bestilles igjen, og var ventet om få dager... Jeg sender deretter ukentlige mail for å høre hvordan det ligger an med skoene som skulle komme om få dager... Får ikke svar... Etter en måned når jeg omsider gjennom på telefonen. Får da beskjed om at skoene ikke har kommet fra leverandør. Jeg spør når de kommer, og får i svar at de ikke vet, men det kan ta måneder... Jeg kanselerte ordren. Aldri mer amfibi.no på meg... 1 Siter
Hege P. Skrevet 4. september 2012 Skrevet 4. september 2012 Jeg har gitt opp Amfibi.no. De har alt for ofte varen "ikke på lager", og dersom jeg vil etterlyse svar på noe jeg har sendt på mail må jeg spørre inne på facebook-siden deres. 1 Siter
mindviruz Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Selvfølgelig er det noen som har "gode erfaringer" med Amfibi. Hvis ingen hadde fått varene de bestilte ville butikken blit nedlagt etter svært kort tid, så noen må få det de bestiller. Og det gjelder sannsynligvis de fleste. Men vi på fjellforum er bare en liten del av kundegruppen deres, og bare innen denne gruppen er det mange som er misfornøyd. Og det som det er snakk om her er IKKE bare en LITEN GLIPP slik som enkelte her antyder. En liten glipp er det at man glemmer å sende en vare, og sender den i det øyeblikk kunden hendvender seg til butikken, eller lignende tilfeller. Her unnlater butikken å svare sine kunder, og lover og lyger om ting de vet at de ikke kan holde. Så villeder de kunden til å tro at varen er på lager og at leveringstiden skal være kort, når faktum er at butikken er helt klar over at dette ikke er tilfellet. De fleste andre nettbutikker er ærlige og har gjerne stor rød skrift med utsolgt eller lang leveringstid på varer som ikke er på lager. Det blir "juks" fra Amfibi sin side å ikke følge samme spilleregler. Så det spiller egentlig overhodet ingen rolle om det er noen som sier de er fornøyde med Amfibi eller om noen har fått god service noen ganger. Det er alt for mange som er misfornøyde, og helt opplagt at butikken ikke er tilgjengelig nok og god nok på kundeservice i flere tilfeller. Det er bla. snakk om at butikken vri seg unna hendvendelser fra kunder som konfronterer de med sine problemer i forbindelse med kjøp, siden butikken vet at de har villedet kunden for å "kapre seg" ett salg med f.eks. å love at en var kommer kjapt slik at denne kunden ikke skal gå til en annen butikk som faktisk kan levere samme varen mye raskere. Og det er langt i fra en "liten glipp". Jeg blir rett og slett irritert på kjøpers vegne når jeg hører om slik kundebehandling. Jeg har aldri handlet fra Amfibi, og kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg støtter heller de mer seriøse, ærlige og pålitelige aktørene. Det er nemlig mer enn nok av de å velge mellom. 1 Siter
qwer993 Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Ingen erfaring med amfibi på denne kanten. Men det jeg merker meg, er at det med ujevne mellomrom kommer opp frustrasjons-tråder ang. amfibi. Ingen røyk uten ild... Så jeg dropper amfibi (med mindre de har et sykt godt tilbud jeg ikke kan la være). 1 Siter
Tor Einar Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Handler gjerne i butikken deres da jeg bor like ved, hjelpsomme folk som er svært aktive friluftsmennesker. Ser dog at desom varen må bestilles tar det som oftest betydelig lengere tid en først oppgitt. Problemet deres er nok ikke viljen, men mangel på erfaring og system. Siter
dimex Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Jeg har utelukkende gode erfaringer med amfibi og kommer til å fortsette å handle der. Synd for dere som ikke har fått det dere skulle ha, men det driter jeg egentlig i . 1 Siter
qwer993 Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 ...folk som er svært aktive friluftsmennesker. Ja da har vi vel forklaringen der haha. Lar seg vanskelig kombinere med leveringspresisjon 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.